Mainos

Masennuslääkemainonta muuttunut

Lääketehtaat markkinoivat masennuslääkkeitä nykyisin selvästi eri tavoin kuin parikymmentä vuotta sitten. Tuoreen väitöstutkimuksen mukaan lääkevalmistat mainostavat rauhoittavia ja antidepressiivisiä lääkkeitä nyt luonnollisena ja vapauttavana ratkaisuna ongelmiin. Vielä 80-luvulla lääkärilehtien mainoksissa esiteltiin lääkepurkkejä, nykyisin luonto-ja symbolikuvia.

Ulrica Lövdahlin tänään Turussa tarkastettavan väitöksen mukaan silmiin pistävää masennuslääkemainoksissa on myös se, että mainoskuvissa esiintyy lähes poikkeuksetta naisia, ei juuri koskaan miehiä.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.