Marimekko avaa kansainvälisen verkkokaupan

Marimekko avaa verkkokaupan, jonka tarkoituksena on täydentää jo olemassa olevia jakelukanavia ja vauhdittaa yhtiön kansainvälistymistä. Ensimmäisenä vuorossa on Yhdysvallat, vasta sen jälkeen Suomi.

Marimekko jatkaa jakelunsa laajentamista ja avaa verkkokaupan, jonka on tarkoitus aloittaa toimintansa kesällä 2011. Vasta sen jälkeen verkkokauppatoiminta aloitetaan Suomessa, suunnitelmien mukaan alkuvuonna 2012.

Pitkän aikavälin tavoitteena on laajentaa toimintaa eri maihin vaiheittain. Investoinnin arvo vuonna 2011 on noin miljoona euroa.

– Uskomme, että viiden seuraavan vuoden aikana verkkokaupasta muodostuu meille merkittävä vaatteiden, sisustustuotteiden sekä laukkujen ja asusteiden jakelukanava, joka tukee ja vahvistaa myymälöidemme ja jälleenmyyjiemme myyntiä, toimitusjohtaja Mika ihamuotila kertoo.

Verkkokaupan on tarkoitus palvella myös sellaisilla alueilla, joilla Marimekon tuotteita ei ole muuten saatavilla, sekä parantaa Marimekon tunnettavuutta.

– Olemme vakuuttuneita siitä, että investoiminen verkkokauppaan on välttämätöntä hakiessamme kasvua Yhdysvalloissa. Yhdysvallat on maailman merkittävin verkkokauppamarkkina, ja haluamme siksi avata nettikauppamme ensimmäiseksi juuri siellä. Näin varmistamme myös tuotteidemme laajan saatavuuden ja saamme samalla kerättyä arvokasta kuluttajatietoa, jota voimme sitten hyödyntää liiketoimintamme kehittämisessä muuallakin kuin Yhdysvalloissa. Tämä ja viime aikoina ottamamme askeleet ovat mielestäni johdonmukaista etenemistä kansainvälistymisstrategiamme viitoittamalla tiellä.

Kuvat: Marimekko

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat