Maailmalle levisi yli 340 000 artikkelia, Finlandia-taloa ja olutta ylistettiin: Helsinki sai Trumpin ja Putinin huippukokouksesta miljardihyödyn

Kansainvälinen media kiittelee huippukokouksen järjestelyjä –"Tulen tänne takaisin lomalle" 1:46

Media-analyysin perusteella Helsinki tarttui hyvin hetkeensä kansainvälisen median parrasvaloissa Trump-Putin huippukokouksen aikaan, tiedottaa Helsingin kaupunki.

Video: Kansainvälinen media kiitteli huippukokouksen järjestelyjä – "Tulen tänne takaisin lomalle"

Presidentit Donald Trump ja Vladimir Putin tapasivat Helsingissä 16. heinäkuuta, mikä näkyi myös maailman mediassa.

Heinäkuun 2. ja 20. päivän välillä kansainvälisessä digitaalisessa uutismediassa Suomesta kirjoitettiin yhteensä yli 343 000 artikkelia, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli yhteensä 342 miljardia näyttökertaa.

Yhdysvalloissa juttuja julkaistiin eniten

Eniten artikkeleita julkaistiin Yhdysvalloissa, sen jälkeen Venäjällä ja Isossa-Britanniassa.

Suurin osa artikkeleista keskittyi kokouksesta kertomiseen, mutta osassa jutuista ylistettiin Finlandia-taloa ja annettiin näkyvyyttä myös esimerkiksi mielenosoituksille ja kokouksen inspiroimalle oluelle.

Kaupungin tiedotteen mukaan "Helsingin saama näkyvyys tapaamisesta on laskennalliselta arvoltaan 3,2 miljardia euroa".

17 miljardin henkilön somepotentiaali

Huippukokous näkyi myös sosiaalisessa mediassa.

Itse kokouspäivänä sosiaalisesta mediasta löytyi käytetyimmillä kymmenellä kielellä 85 700 someosumaa, joissa mainittiin Trump, Putin sekä Suomi tai Helsinki.

Sosiaalisen median osumien potentiaalinen tavoittavuus oli yli 17 miljardia henkilöä, josta 9,4 miljardia Facebookissa.

Tiedotteen mukaan Suomi kuvattiin sosiaalisen median keskusteluissa liberaaliksi ja edistykselliseksi maaksi.

Lue myös:

    Uusimmat