Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Lotus-pomo puolustaa Räikkösen taktiikkaa

Julkaistu 15.04.2012 15:16
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

Lotus-tallin ratatoimintojen johtaja Alan Permane puolusti Kiinan GP:n jälkeen Kimi Räikköselle valitsemaansa kahden varikkokäynnin taktiikkaa.

Räikkösen taktiikka ei toiminut, sillä Lotus-auton renkaiden suorituskyky romahti päätöskierroksilla. Tallikaveri Romain Grosjean ylsi samalla taktiikalla kuudenneksi.

- Me analysoimme datatiedot selvittääksemme, olisiko kolmen pysähdyksen taktiikka ollut meille parempi, mutta ennen kisaa kaikki viittasi kahden pysähdyksen taktiikan suuntaan, ja se lähestymistapa toimi Romainin kannalta, Permane korosti.

Räikkönen nousi parhaimmillaan toiselle sijalle, koska teki yhden varikkokäynnin vähemmän kuin lähimmät kilpakumppaninsa.

- Ilman uhkapeliämme Kimi ei olisi ajanut toisella sijalla, joten se oli ottamamme riski, Permane muistutti.

Kuluneilla renkailla Räikkönen ei pystynyt pitämään perässään ajanutta autoletkaa takanaan.

- Kymmenen kierrosta ennen maalia Kimin renkaat lähestyivät elinkaarensa loppua ja valitettavasti hän joutui kuminpalasten päälle, kun Sebastian Vettel ohitti. Hänen kisansa päättyi tosi asiassa siihen, sillä hän menetti kymmenen sijaa kierroksen aikana, Permane kertasi.

Katso Kiinan GP:n lopputulokset F1-tulospalvelustamme!

Räikkönen putoaa pois pisteiltä - katso video Katsomo.fi:stä:

Sumo video id

Lisää aiheesta:

Ferrari yhä ykkönen - ainakin varikollaMika Salo ruotii Räikkösen taktiikkaaMustakari: F1-kuskien menestys lepää näissä asioissaRäikkönen innostui taistelusta - "Tätä minä kaipasin"Räikkösen surkeisiin varikkokäynteihin löytyi selitysF1-lehdistökatsaus: Rosberg kuin F1:n Leonardo DiCaprio
Kiina 2012

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2012
  • 18.04.201216:54
    Kiina 2012

    Ferrari yhä ykkönen - ainakin varikolla

  • 18.04.201216:56
    Kiina 2012

    Mika Salo ruotii Räikkösen taktiikkaa

  • 17.04.201217:57
    Kiina 2012

    Mustakari: F1-kuskien menestys lepää näissä asioissa

  • 17.04.201213:10
    Kiina 2012

    Räikkönen innostui taistelusta - "Tätä minä kaipasin"

  • 17.04.201210:08
    Kiina 2012

    Räikkösen surkeisiin varikkokäynteihin löytyi selitys