Kuluttajavirasto: Yksityisasiakkaillakin oikeus korvauksiin TeliaSoneralta

TeliaSoneran asiakkaat kärsivät pääsiäisen aikaan sähköpostikatkoksista, mutta yhtiö on luvannut korvata katkoksia vain yritysasiakkailleen.

Kuluttajaviraston mukaan TeliaSoneran yksityisasiakkaat voivat vaatia korvausta sähköpostikatkoksesta yhtiöltä. Ratkaisua tai suositusta siitä, pitäisikö TeliaSoneran korvauksia maksaa ei kuitenkaan ole.

TeliaSonera on ilmoittanut, että se maksaa pääsiäisenä vaivanneista sähköpostikatkoksista korvauksia vain yritysasiakkailleen. Kuluttajavirasto toteaa, että tähän ratkaisuun tyytymätön yksityisasiakas voi vaatia hyvitystä tekemällä valituksen TeliaSoneralle.

- Kuluttajille annettu ohje löytyy nettivisuiltamme. Uusi viestintämarkkinalaki lähtee siitä, että asiasta täytyy reklamoida itse, sanoi Kuluttajaviraston apulaisjohtaja Päivi Seppälä.

Kuluttajavirasto, Viestintävirasto ja TeliaSonera kokoontuvat ensi viikolla puimaan sähköpostikatkokseen liittyviä seikkoja.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat