Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Koeajossa täysin muuttunut Nissan Micra

Julkaistu 02.10.2017 20:50
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

@mikkoau

Joskus autot muuttuvat vähemmän ja välillä enemmän. Nissan Micra lukeutuu jälkimmäiseen kategoriaan, sillä käytännössä tuttua on vain nimi.

Tykkäsimme

  • Tyylistä
  • Laatuvaikutelmasta

Emme tykänneet

  • Tehottomasta moottorista

Hinta alkaen 14 991 €
Koeajoauto 21 480 €

Pikkuautoluokka on saanut viimeisen vuoden aikana valtavan valikoiman uutuusmalleja. Edeltäjiinsä verrattuna kenties suurimman muutoksen on kokenut suomalaisille hyvin tuttu Nissan Micra. Edeltäjistä poiketen uusi Micra on suunniteltu puhtaasti Euroopan markkinoille ja tämä myös näkyy ja tuntuu.

Muotoilussa ja mittasuhteissa on tehty täyskäännös edeltäjään verrattuna. Tiettyjen Aasian markkinoiden ohjaaman edeltäjä oli kapea ja korkea, kun taas uusi versio on Eurooppalaiseen makuun sopivasti matala ja leveä. Pyöreä muotoilu on saanut antaa tilaa särmikkäälle ja itsevarmalla ilmeelle. Autosta löytyy myös paljon sukunäköä antavia yksityiskohtia. Micra on suorastaan ilo silmälle, etenkin pirteällä värillä varustettuna.

Sama tunnelma jatkuu sisällä; entisestä mallista ei ole tietoakaan. Nissan on kiinnittänyt erityistä huomiota materiaaleihin ja viimeistelyyn, joka on saatu hyvälle tasolle. Sukunäkö näkyy sisällä vielä selvemmin, sillä esimerkiksi mittaristo, ohjauspyörä ja multimediajärjestelmä on suoraan lainattu isommista sisarmalleista.

Hieman lisää tehoa, kiitos!

Koeajoon valikoitu Nissanin keulalle uusi 0,9-litrainen kolmisylinterinen bensaturbo, joka on tehokkaampi kahdesta bensavaihtoehdosta. Siitä huolimatta 90-hevosvoimaa on nykypäivän vaatimukseen hieman verkkainen vaihtoehto. Moottorin heikko alavääntö korostaa tilannetta liikkeellelähdöissä, ja nykykoneeksi vetoalue jää hieman kapeaksi. Parhaimmillaan auto on moottorinsa puolesta taajama- ja maantieajossa, jossa nopeuden pysyvät kohtuullisina eikä pysähdyksiä tule liiaksi.

Ajettavuuden osalta Micra vastaa suhteellisen hyvin ulkonäön luomiin odotuksiin. Auto on näppärä käsiteltävä ja sillä kurvailee mielellään mutkaisempaakin maantietä. Ohjaus voisi tarjota hieman paremman tuntuman kuten myös vaihteensiirto, mutta vaatimuksissa täytyy myös muistaa puhuttavan pikkuluokan autosta.

Uusi Micra on kokonaisuutena erittäin piristävä vaihtoehto. Vielä kun tyylikkään ulkonäön ja mukavan ajettavuuden pariksi saisi aavistuksen ruudikkaamman moottorivaihtoehdon, olisi paketti varsin oivallisesti kasassa.

Uusi Nissan Micra nähdään Risto Virtasen testissä Teknavin 14. tuotantokauden kolmannessa jaksossa maanantaina 2.10. klo 22.35 MTV3-kanavalla.

Nissan Micra IG-T 90
Polttomoottori
898 cm3, R3 turbo
Teho 66 kW (90 hv) / 5 500 r/min
Vääntö 140 Nm / 2 250 r/min
Vaihteisto 5-vaihteinen manuaali
Vetotapa Etuveto
0-100 km/h 12,1 s
Huippunopeus 175 km/h
EU-kulutus 4,4 l/100 km
CO2-päästöt 99 g/km
Mitat Pituus 3 999 mm, leveys 1 743 mm, korkeus 1 455 mm, akseliväli 2 525 mm
Omamassa 1 053 kg
Perävaunumassa jarruin 1 200 kg
Tavaratila 300-1 004 l

Galleria

Kuvat: Mikko Autio

Lue lisää Nissan Micrasta:
Koeajossa täysin uusi Nissan Micra – vain nimi muistuttaa historiasta
Pikkuautoluokka ei ole enää entisensä – uusi Micra menee perheautosta

Lisää aiheesta:

Koeajossa Range Rover Evoque – konseptiauto, joka muutti pienten katumaastureiden suuntaa 10 vuotta sittenKoeajossa Ford Fiesta Vignale – pikkuauton meikatumpi versioKotimaan koeajossa uusi BMW X3 – sisäistä kauneuttaKoeajossa kovakattoinen Mazda MX-5 RF – coupé ja roadster samassa paketissaKoeajossa Mercedes-AMG A 45 4Matic – pieni mutta pippurinenPikkuautoluokka ei ole enää entisensä – uusi Micra menee perheautosta
NissanAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Nissan
  • 13.5.14:50
    Yritykset ja brändit

    Autojätti vähentää jälleen huiman määrän työpaikkoja

  • 17.3.18:58
    Sauna

    Pakettiautoon rakennettu sähkösauna yllätti himolöylyttelijän

  • 23.12.202417:59
    Honda

    Japanilaiset autojätit vahvistavat yhdistymishuhut

  • 18.12.202411:30
    Autot

    Mediatiedot: Kaksi autojättiä neuvottelee yhdistymisestä – nousisivat kolmen kärkeen

  • 11.08.202406:29
    Autokauppa

    Astmasta kärsivä Liisa osti vuonna 2023 tuliterän Nissanin, jota vaivaa harmillinen pölyongelma – näin kommentoi maahantuoja