Leijonien taistelu sunnuntain MM-finaalissa Kanadaa vastaan kokosi suomalaiset vastaanottimien ääreen ennennäkemättömällä tavalla.
Ottelun keskikatsojamäärä MTV3:lla, MTV Sport 1:llä ja MTV Katsomossa oli hurjat 2,22 miljoonaa, ja illan aikana ottelu tavoitti lähes käsittämättömästi 3,25 miljoonaa suomalaista.
Luvut tarkoittavat uutta Suomen ennätystä. Koskaan aiemmin ei yhden jääkiekko-ottelun keskikatsojamäärä ole noussut Suomessa yhtä korkeaksi. Sunnuntain parhaan vartin aikana (klo 21.45-22.00) keskikatsojamäärä oli 2,72 miljoonaa.
Katsojalukujen lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus. Tavoittavuus = vähintään kolme minuuttia yhtäjaksoista katselua.
Television katseluennätysten siivittämänä kaikkien aikojen ennätykset rikkoutuivat viime viikolla voimalla myös MTV Sportin verkkosivuilla, MTV:n sosiaalisessa mediassa sekä MTV Katsomossa, joka teki samalla myyntiennätyksensä.
MM-kiekkoon liittyviä sivulatauksia tehtiin MTV:n sivuilla lähes 15 miljoonaa, mikä on liki 40 prosenttia enemmän kuin viime keväänä. MTV:n kiekkovideoita käynnistettiin lähes kaksinkertainen määrä viime kisoihin verrattuna.
Kokonaistavoittavuudesta kertova eri selaimien määrä oli MM-jääkiekkosivustolla kolmen kisaviikon aikana huimat 2,35 miljoonaa. Myös MTV Sportin verkkosivusto keräsi kisojen finaaliviikolla historian kovimmat kävijämäärät, ja kaikkien MTV:n verkkosivustojen yhteenlaskettu artikkelisivulatausten sekä mobiilikäytön määrä nousivat nekin kaikkien aikojen ennätyslukemiin.