Leijonien voittoputki Venäjän MM-jäällä kokoaa suomalaisia televisioiden ja mobiililaitteiden ääreen ennennäkemättömällä tavalla. Maanantain USA-voitosta tuli Suomessa MM-kisojen katsotuin alkusarjaottelu vuosikausiin.
USA-pelin keskikatsojamäärä MTV3:lla ja MTV Sport 1:llä oli huimat 1,7 miljoonaa, ja kaikkiaan ottelu tavoitti Finnpanelin mukaan peräti 2,6 miljoonaa silmäparia.
Tavoittavuus tarkoittaa ottelua yhtäjaksoisesti vähintään kolme minuuttia seuranneita yli 4-vuotiaita ja keskikatsojamäärä sitä, paljonko ottelulla on keskimäärin ollut yhtäaikaisesti katsojia.
- MTV on ollut MM-kiekon kotipesä vuodesta 2012, ja katsojaluvut ovat olleet erittäin hyviä alusta lähtien. USA-pelin luvut nostivat kuitenkin riman uuteen korkeuteen. Vain Suomen pudotuspeliottelut ovat yltäneet aiemmin tällaisiin lukuihin. USA-peliä suurempi tavoittavuus on ollut tähän mennessä ainoastaan vuosien 2013 ja 2014 finaalipäivinä. 2013 Suomi pelasi pronssiottelussa ja 2014 finaalissa. Leijonat ja MM-kiekko ovat suomalaisille yhä vahvemmin sydämen asia, toteaa MTV:n urheilupäällikkö Markus Autero.
- Median pirstaloituessa isojen, yhteisten elämysten arvo on vain kasvanut. Televisio on niiden tarjoajana ainutlaatuinen. Olemme iloisia siitä, että pystymme kokoamaan suomalaiset yhteen elämysten äärelle. Sitä varten MTV on ollut olemassa 59 vuoden ajan, sanoo MTV:n sisältöjohtaja Marko Karvo.
MTV Totalilla kiinnostivat myös muut maanantain ottelut. Kaikki pelit tavoittivat maksullisilla kanavilla yhteensä peräti 450 000 katsojaa.
Samaan aikaan MTV3:n ja MTV Sport 1:n kanssa myös MTV Katsomo on rikkonut niin katsoja- kuin myyntiennätyksensäkin.
