Kelan verkkopalvelut sekä Kanta-palvelut joutuivat palvelunestohyökkäysten kohteeksi – verkkopalvelut toimivat jo lähes normaalisti

Kelan verkkopalvelut ja Kanta-palvelut ovat väliaikaisesti poissa käytöstä palvelunestohyökkäyksen vuoksi.

Kelan verkkopalvelut ovat olleet tänään poissa käytöstä. Kela kertoo Twitterissä käyttökatkon johtuvan palvelunestohyökkäyksestä.

Kelan mukaan asiakkaiden tiedot eivät olleet vaarassa. 

Jos tviitti ei näy, voit katsoa sen täältä.

Aiemmin tänään Kelan verkkosivuilla ilmoitettiin, että verkkopalvelu on toistaiseksi poissa käytöstä. Noin kymmenen aikaan aamulla Kela ilmoitti Twitter-tilillään, että verkkosivut toimivat jälleen. 

– Pahoittelemme asiakkaille koitunutta haittaa, tviitissä pahoiteltiin.

Jos tviitti ei näy, voit katsoa sen täältä

Toiminta palautunut lähes normaaliksi

Perjantaina iltapäivällä Kela kertoi, että verkkopalvelut toimivat lähes normaalisti, mutta palvelunestohyökkäys voi aiheuttaa edelleen häiriöitä.

Kelan it-johtaja Jukka Melasen mukaan palvelunestohyökkäyksiä on ollut liikkeellä paljon, joten Kelassa on varauduttu siihen, että ne kohdistuvat ennemmin tai myöhemmin myös Kelaan.

–  Oma varautumisemme ja prosessimme ovat kunnossa, joten tilanne on meillä hallinnassa, Melanen sanoi tiedotteessa.

Kela ilmoitti perjantaina, että sen asiointipalvelussa on ennalta suunniteltu käyttökatko lauantaina kello 6–20.

Uutista päivitetty 17.22 Melasen lausunnolla.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja