Rallin SM-sarjaan kuuluva Arctic Lapland -ralli oli Rovanperälle tärkeä valmistautuminen, sillä kisassa hän pääsi ottamaan kunnolla tuntumaa Hankookin uusiin piikkipyöriin. Rovanperän esityksen perusteella Hankookin renkaat jättivät vielä paljon mietittävää.
Esimerkiksi voidaan nostaa lauantaina kahteen kertaan ajettu Sarriojärven erikoiskoe. Pätkän ensimmäisellä ajokerralla sää oli selkeä, ja Rovanperä latasi taululle pohja-ajan 20,6 sekunnin erolla Tuukka Kauppiseen.
Marssijärjestyksen pitäisikin olla juuri tämä, sillä Rovanperällä oli kuitenkin allaan Toyotan Rally1-kilpuri ja Kauppisella puolestaan Toyotan Rally2-versio.
Illalla lumisateessa Rovanperällä ei enää ollut mitään asiaa Rally2-autojen vauhtiin, kun Sarrriojärvi vedettiin toistamiseen. Rovanperän aika oli peräti minuutin ja 41 sekuntia heikompi kuin päivällä ja hän jäi lopulta 40 sekuntia Roope Korhosen ajamasta pohja-ajasta.
Käytetään verrokkina jälleen Kauppista, jonka aika oli puolestaan 50 sekuntia heikompi kuin aiemmin päivällä. Eli Rovanperällä oli huomattavasti vaikeampaa Hankookeilla, kun tiellä oli paljon irtolunta.
Rovanperä antoi Rally2-autoihin verrattuna tasoitusta siinä, että MM-sarjan renkaissa käytettävät nastat ovat huomattavasti lyhyemmät kuin SM-sarjan kuljettajilla. Mutta onhan se silti erikoista, että kaksinkertainen maailmanmestari jäi yleiskilpailussa kakkoseksi Kauppisen jälkeen.
Rovanperä kertoi ennen Tunturirallia, että Hankookin piikkipyörä tuntuu herkemmältä irtolumessa. Kun tiellä on pöperöä, renkaasta katoaa helpommin pito.
Napapiirillä ajetun kilpailun perusteella vaikuttaa siltä, että Rovanperän ensituntuma oli täysin oikea.

