Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Formulafakta: Miksi Ferrari käyttää muista poikkeavaa etujousitusta?

Kuvassa vihreällä Ferrarin vetotankojousitus ja Sauberin työntötankojousitus.
Kuvassa vihreällä Ferrarin vetotankojousitus ja Sauberin työntötankojousitus.
Julkaistu 09.12.2015 13:46

MTV SPORT

Miksi Ferrari käyttää muista poikkeavaa etujousitusta?

Ferrarilla on viime vuodet käyetty vetotankojousitusta, kun muut tallit ovat luottaneet työntötankojousitukseen.

MTV Sportin tekninen asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa:

- Yleensä etujousituksen määrittää aerodynamiikka, eli valitaan yksi kehityssuunta ja sitten mennään sen mukaan. F1-auton etujousitus liikkuu niin vähän, että geometria ei ole niin hallitsevassa roolissa kuin joissain muissa kilpa-autoissa, joten sen takia siinä mennään yleensä aerodynamiikan ehdoilla. Tämä on Ferrarin valitsema heidän mielestään aerodynamiikan kannalta parempi konsepti, jollaista on moni muukin talli vuosien saatossa käyttänyt. 

Lähetä kysymys

Lisää aiheesta:

Formulafakta: Onko F1-auton keulan järkevää olla mahdollisimman loiva?Formulafakta: Miksi F1-autoissa käytetään korkeaprofiilisia renkaita?
Kolme syytä Räikkösen Ferrarin radikaaliin muutokseen
Uudessa Ferrarissa radikaali muutos – parempi Räikköselle?
Formulafakta: Miksi F1-auto ei "niiaa" jarrutuksessa?
Formulafakta: Kielletyn aktiivijousituksen suurimmat hyödyt
FormulafaktaF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Formulafakta
  • 10.08.202111:44
    Sebastian Vettel

    F1-maailmanmestari Sebastian Vetteliltä uskomaton suoritus 2,5 minuutissa: Pystyisitkö itse samaan?

  • 16.01.201809:49
    F1

    Formulafakta: Onko yliohjaavan tai aliohjaavan F1-auton renkaiden lämpötilalla yhteys?

  • 12.01.201808:23
    F1

    Formulafakta: Ovatko huutokauppojen vanhat F1-autot toimivia vai pelkkiä "kuoria"?

  • 11.01.201809:35
    F1

    Formulafakta: Onko F1-autojen aerodynamiikassa epäsymmetrisyyksiä?

  • 07.01.201818:00
    F1

    Formulafakta: Ajetaanko samalla rungolla koko F1-kausi?