Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrarin Todt: Bensamöhläys vei voiton Schumilta

Jean Todt (Kuva: Paul Gilham/Getty Images)
Jean Todt (Kuva: Paul Gilham/Getty Images)Getty
Julkaistu 14.03.2006 07:36(Päivitetty 14.03.2006 07:46)

Ferrarin F1-tallin päällikkö Jean Todt myönsi, että aika-ajossa Michael Schumacherille sattunut virhe maksoi Bahrainin GP:n voiton sunnuntaina.

Sääntöjen mukaan kuljettaja ei saa lisätä autoonsa aika-ajon jälkeen polttoainetta sellaiselta aika-ajon päätösosion kierrokselta, jonka aika on yli kymmenen prosenttia hitaampi kuin kuljettajan nopein aika kyseisellä osiolla.

Yksi Schumin aika-ajossa ajama polttoaineenkulutuskierros oli liian hidas, joten bensaa jäi saamatta yhden kierroksen verran. Kisan tilanne olisi kääntynyt, jos Schumilla olisi ollut autossaan puuttunut polttoainemäärä.

- Hän olisi todellakin pystynyt ajamaan yhden kierroksen lisää (ennen varikkokäyntiään). Kun hän nyt oli tasoissa Alonson kanssa toisten varikkokäyntien jälkeen, niin siinä tapauksessa hän olisi ollut kolme sekunnin kymmenystä edellä, mikä tarkoittaisi muutamaa auton mittaa edellä, Todt laskeskeli.

Todt kommentoi myös vihjailuja, joiden mukaan Ferrarin takasiipi taipuisi sääntöjenvastaisesti tietyissä olosuhteissa.

- Jos (Kansainvälinen autoliitto) FIA tulisi sanomaan meille ongelmasta, niin silloin tekninen johtajamme Ross Brawn kertoisi asiasta minulle, mutta FIA:lla ei ole mitään ongelmaa. En ole tietoinen mistään ongelmasta, Todt tyrmäsi vihjailut.

- On hyvä uutinen, että ihmiset alkavat jälleen olla kiinnostuneita Ferrarista. Tämä osoittaa, että olemme palanneet kärkeen, Todt väitti.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Bahrain jatkaa F1-isäntänäSato ja Räikkönen vahvimmat tallien sisäisessä aika-ajovertailussaTurkin GP-järjestäjä pulittanut sakkonsaStewart: Mestaruus ratkaistava reilulla pelilläSuzuka pyrkii takaisin formula ykkösiin vuodeksi 2008Räikkösen manageri ei myönnä sopimusta
Bahrain 2006

Tuoreimmat aiheesta

Bahrain 2006
  • 29.01.200717:04
    Bahrain 2006

    Bahrain jatkaa F1-isäntänä

  • 21.10.200623:41
    Bahrain 2006

    Sato ja Räikkönen vahvimmat tallien sisäisessä aika-ajovertailussa

  • 19.10.200615:47
    Bahrain 2006

    Turkin GP-järjestäjä pulittanut sakkonsa

  • 15.10.200613:41
    Bahrain 2006

    Stewart: Mestaruus ratkaistava reilulla pelillä

  • 21.09.200616:56
    Bahrain 2006

    Suzuka pyrkii takaisin formula ykkösiin vuodeksi 2008