Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Ferrarin tallipomo kuittasi Räikkösen epäonnen yhdellä lauseella

xpbimages.com
Julkaistu 29.05.2017 09:12

MTV SPORT

Kimi Räikkönen menetti liikaa aikaa kierroksella ohitettavien autojen takana Monacon GP:ssä, näkee Ferrarin tallipomo Maurizio Arrivabene.

Räikkönen starttasi kisaan paalulta ja pysyi kärjessä lähdössä, mutta menetti ykköspaikan tallitoverilleen Sebastian Vettelille varikkostoppien yhteydessä. Räikkönen tuli Ferrari-kuskeista ensin renkaidenvaihtoon, minkä jälkeen Vettel tykitti muutaman huippukierroksen ennen omaa stoppiaan. 

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisäksi suomalaiskuski joutui vielä kierroksella ohitettavien autojen taakse palattuaan radalle. Tapahtumat herättivät spekulaatioita siitä taktikoiko Ferrari MM-sarjaa johtavan Vettelin kärkeen varikkotoimillaan. Arrivabenen mielestä Räikkösen epäonni oli hitaammat kuskit.

– Mitä tulee Kimiin, hän menetti ikävä kyllä vähän liikaa aikaa kierroksella ohitettavien autojen takana, Arrivabene tiivisti Ferrarin tiedotteessa.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tallipomon mukaan Ferrari toteutti alkuperäistä suunnitelmaa.

– Paalulta startannut Kimi johti kisaa varikkostoppiinsa saakka, joka tapahtui suunnitellulla kierroksella. Seb pysyi radalla muutaman kierroksen pidempään varmistaakseen (Red Bullin Daniel) Ricciardon pysymisen takanaan. Vettelin ajat paljon käytetyillä ultrapehmeillä renkailla olivat poikkeuksellisia, mikä on osoitus Pirellin renkaiden laadusta, Arrivabene jatkoi.

Kaiken kaikkiaan Monacon GP oli jättipotti Ferrarille, joka sai radalta ensimmäisen voittonsa sitten vuoden 2001 ja ensimmäisen kaksoisvoittonsa lähes seitsemään vuoteen. 

– Tämä päivä on upea tulos koko tallille radalle, joka korostaa sekä auton että kuljettajan ominaisuuksia. Molemmat kuskimme ajoivat mestarin lailla, Arrivabene summasi.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Kimi Räikköstä suosittiin ronskisti tallikaverinsa kustannuksella – onko Alfa Romeon tasapuolinen kohtelu jo historiaa? Välillä näinkin päin! Kimi Räikkönen jätti Sebastian Vettelin kuin nallin kalliolleKimi Räikkösen pomo harmittelee lopun käännettä: ”Vei mahdollisuuden hyökätä”Ferrari-pomolle jäi jossiteltavaa Räikkösen kisasta – "Harmi Kimin kannalta"Mikä Räikkösen autoon iski? Tallipomo selvitti Ferrari-kuskien ongelmiaRäikkösen kisa vaikeutui jo ennen kolaria – Ferrari-pomo puolusti taktiikkaa
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 11:35
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottakselle kunniatehtävä – F1 palaa tuttuihin maisemiin

  • Eilen20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus

  • Eilen10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa

  • 13.9.21:51
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaa