Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Ferrarin syynäys tiukentuu entisestään – uusi ohjelmisto valvomaan sääntöjenmukaisuutta

xpbimages.com
Julkaistu 31.05.2018 09:51

MTV SPORT

Formula 1 -sarjan kilpailujohtaja Charlie Whiting kertoo, että Ferrarin ERS-järjestelmän käyttöä mitataan Kanadan GP:stä alkaen uudella ohjelmistolla.

MAINOS

F1-kausi vain C Morella

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.

Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!

Ferrari ja sen auton laillisuus – tai laittomuus – on ollut viime aikoina yksi varikon kuumimmista puheenaiheista. 

Porua syntyi jo Espanjan GP:ssä, kun Ferrarin halopeileissä käyttämät lisäsiivekkeet tuomittiin sääntöjen vastaisiksi ja Ferrari joutui poistamaan ne Monacon GP:hen mennessä.

LUE MYÖS: Seuraava kohu Ferrarista: aukeaako takasiipi liikaa?

Monacossa Kansainvälinen autoliitto FIA otti Ferrarin ERS-järjestelmän tutkintaan, sillä kilpailijatallit epäilivät Ferrarin syöttävän voimayksikköön lisää tehoa yli sallitun rajan.

Toisin kuin aiemmin luultiin, niin Ferrarin autossa ei ollut ylimääräisiä sensoreita. Uusi ohjelmisto otetaan käyttöön Kanadan GP:stä eteenpäin.

- Monimutkaisten toimenpiteiden kautta tulimme siihen tulokseen, että Ferrarin auto on ok, mutta emme halua käyttää samoja keinoja jatkuvasti. Kanadassa meillä on käytössä parempi ohjelmisto, joka helpottaa meitä hoitamaan asioita paljon nopeammin, koska tämän hoitaminen on vienyt meiltä kaksi kuukautta, Whiting kertoi.

- Yritämme mitata tarkasti, mitä eroa akun molemmilla puolilla on. Muut käyttävät akkujaan yhtenä, mutta Ferrari käyttää omaa akkuaan kahtena. Se on päälimmäinen ero, Whiting totesi.

LUE MYÖS: Niki Juuselan kommentti: F1-sääntömuutokset tuovat helpotusta ohittamiseen

Kanadan GP ajetaan viikon kuluttua.

Lähde: motorsport.com

Lisää aiheesta:

F1:n huijauskohu velloo – Ferrarin leiri nousi takajaloilleenFerrarilta ytimekäs vastaus huijauksesta vihjanneille F1-talleille: Asia loppuun käsiteltySeuraava kohu Ferrarista: aukeaako takasiipi liikaa?Harmaalla alueella liikkuva Ferrari erikoissyynäyksessä Monacossa – kilpakumppanit luottavat valvonnan toimivanLiikkuuko Ferrari harmaalla alueella? Kovia väitteitä kyseenalaisesta lisätehon hakemisestaFerrari sai tahtonsa läpi: Mercedes ja Red Bull muuttivat jousituksiaan!
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa

  • 13.9.21:51
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaa

  • 13.9.17:50
    Carlos Sainz

    Carlos Sainzille voitto F1-kulisseissa

  • 12.9.22:11
    Valtteri Bottas

    Lewis Hamilton: Upeaa puhetta Valtteri Bottaksesta