Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-tiimillä iso urakka: uusi moottori ei sovi vanhan paikalle

Toro Rosso ajaa kaudella 2018 Hondan moottorilla.
Toro Rosso ajaa kaudella 2018 Hondan moottorilla.2017 Getty Images
Julkaistu 15.12.2017 08:28

MTV SPORT

Toro Rosso -tallilla on edessään iso urakka sen sovittaessa Hondan voimanlähdettä tulevan F1-kauden autoonsa, kertoo tallin tekninen johtaja James Key.

Kuluneella kaudella Renault’n moottoreilla kisannut Toro Rosso on ensi kaudella Hondan asiakas. Japanilaisvalmistajan voimanlähteen sovittaminen uuteen autoon ei kuitenkaan ole suoraviivainen prosessi.

– Moottorit ovat täysin erilaisia. Se on todella nätisti paketoitu kokonaisuus, mutta voimayksikön arkkitehtuuri on täysin erilainen. Sitä ei voi vain pudottaa samaan paikkaan. Auton kanssa joudutaan tekemään paljon työtä moottorin sovittamiseksi, Key kertoi.

Key painottaa, ettei talli halua haaskata aiemmin auton aerodynamiikan kehitystyöhön käytettyjä resursseja.

– Yritämme pitäytyä säännössä, että jos auto on ollut jo jonkin aikaa kehityksessä, niin emme halua tehdä tyhjäksi mitään sen merkittäviä asiakohtia, kuten aerodynaamisia pintoja. Siksi emme aloita suunnittelua uudelleen liian monella osa-alueella.

– Mukautamme autoa sen korin alla parhaamme mukaan. Se on johtanut varsin erilaiseen lähestymistapaan suunnittelussa, kuten vaihdelaatikon toimintatapaan ja niin edelleen. Olemme kehittäneet konsepteja edelleen tämän vuoden autossa, Key lisäsi.

Lähde: motorsport.com

Lisää aiheesta:

Hondan F1-pomo uskoo Toro Rosson aloittavan vahvastiToro Rosso -pomo: Olemme ylpeitä yhteistyöstä Hondan kanssaHonda varovaisena F1-moottorikiistassa: "Muutoksille on vielä tilaa"Sauber-pomo paljastaa: Ensi kauden autosta täysin erilainenRed Bull -tallille kylmä suihku – iso moottoripäivitys vasta ensi vuonnaRenault'n F1-pomot lupaavat isoa askelta
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"