Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-tallit hylkäsivät Halo-kaaren – uudenlaista pääsuojaa kokeillaan

Kimi Räikkönen ja halo-kaari.
Kimi Räikkönen ja halo-kaari.xpbimages.com/All Over Press
Julkaistu 25.04.2017 21:58

MTV SPORT

Kansainvälinen autoliitto FIA etsii vaihtoehtoista ratkaisua F1-kuljettajien päänaluetta suojaamaan tarkoitetulle Halo-järjestelmälle.

MAINOS

Venäjän F1-viikonloppu C Morella!

Perjantai: Harjoitukset klo 10.55 ja klo 14.55 
Lauantai: Harjoitukset klo 11.55, aika-ajo klo 14.55
Sunnuntai: Venäjän GP klo 14.55, ennakkotunnelmat klo 13.30!

Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!

Tilaa C More

FIA ajoi vielä äskettäin Halon käyttöönottoa kaudelle 2018, mutta järjestelmän saama vastaanotto niin tallien kuin kuljettajienkin keskuudessa oli ristiriitaista. F1-sarjan strateginen työryhmä päätyi tiistain kokouksessaan puoltamaan toisenlaisten ratkaisujen jatkokehittelyä.

Halon sijaan FIA jatkaa kilpenä tunnetun ratkaisun kehittämistä, joka on kuljettajan ohjaamon eteen asennettu tuulilasi.

- Olemme suorittaneet tutkimuksia paremmin integroituvista ratkaisuista etualueen suojaukseen, jonka jälkeen tehtiin päätös antaa prioriteetti joukolle läpinäkyviä "kilpi"-järjestelmiä. FIA pyrkii testaamaan järjestelmää radalla tämän kauden aikana, jotta se voidaan ottaa käyttöön 2018, kertoi kattojärjestön tiedote.

Red Bull testasi vaihtoehtoista päänsuojaa vuonna 2016.Red Bull testasi vaihtoehtoista päänsuojaa viime vuonna. Nyt kehitteillä oleva ratkaisu saattaa poiketa tästä.xpbimages.com/All Over Press

Lisää aiheesta:

F1-autoihin tulossa mielenkiintoinen muutos – sama systeemi käytössä WEC-autoissaFIA:lla suunnitelma: F1-sarjaan kuskiton turva-auto?Kuva: Ferrari testaa Silverstonessa FIA:n uutta suojakuomua – tältä se näyttääMersun epäilty aika-ajokikka kiellettiin F1-säännöissäF1-kuskit eivät halua halo-päätöstä tallien käsiinNouseeko taas porua? Ferrarilta uusi versio turvakaaresta Itävaltaan
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 11:35
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottakselle kunniatehtävä – F1 palaa tuttuihin maisemiin

  • Eilen20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus

  • Eilen10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa

  • 13.9.21:51
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaa