Ferrarin tyly tappio Mercedekselle formula ykkösten Euroopan GP:ssä herätti Italiassa kritiikkiä myös tallin taktiikasta osaamista kohtaan.
Nico Rosberg ajoi vaivattomaan voittoon ennen Ferrarin Sebastian Vetteliä. Sen sijaan Kimi Räikkönen joutui aikasakon takia antautumaan kolmossijasta taistellessa Force Indian Sergio Perezille. Mercedeksen Lewis Hamilton jäi huonon aika-ajon ja moottoriasetusongelmien takia viidenneksi.
Vaikka Ferrarilla kiistetään vielä jyrkästi MM-voiton lopullinen karkaaminen, italialaislehdistössä hanskat heitettiin tiskiin jo toukokuussa. Vähitellen osoittava sormi alkaa siirtyä moottorikehityspuolelta Ferrarin taktiseen osaamiseen.
Kaikista pessimistisin oli tällä kertaa La Repubblican kolumnisti Marco Mensurati. Hän otti esiin Fiat Chryslerin toimitusjohtajan Sergio Marchionnen huomiot, joiden mukaan nopeiden kierrosten tyly tappio Mercedekselle ei kerro koko totuutta auton suorituskyvystä. Ferrarin päätöstä pysähtyä renkaidenvaihtoon jo kierroksella yhdeksän ei kuitenkaan tue mikään fakta. Varikkomuurilta pyydettiin ensin Vetteliä sisään ja sen jälkeen Räikköstä.
– Unohdetaan 1,5 sekunnin ero lauantain aika-ajoissa ja asfaltin valtameri, joka systemaattisesti erottaa Ferrarin Mercedeksestä joka kisan lopussa. Meidän täytyy valitettavasti sanoa myös pari sanaa Ferrarin taktiikasta, Mensurati aloittaa kritiikkinsä.
– Todellakin, koska tänään (tallipäällikkö ) ja Marchionne voivat iloita palkintopallista ainoastaan Sebastian Vettelin teutonisen järjen ansiosta. Hän päätti käskeä kaikki punapukuiset miehet helvettiin ja teki täysin päinvastoin kuin hänelle neuvottiin.

