Ravintola- ja kulttuurialat ovat kärsineet korona-ajan rajoituksista suuresti. Kaupat sen sijaan saavat pitää ovensa auki ja tällä viikolla K-Citymarket-ketju järjestää alennuksilla ihmisiä houkuttelevat Mammuttimarkkinat.
Suomessa ovat voimassa hallituksen ja presidentti Sauli Niinistön julistamat poikkeusolot. Maanantaina 8. maaliskuuta alkoi kolmen viikon niin sanottu sulkutila, jolla pyritään hillitsemään Suomen koronaepidemiatilanteen pahenemista.
Valtion johto ja terveysviranomaiset kehottavat "sulkutilan" aikana välttämään kaikkia ylimääräisiä sosiaalisia kontakteja, jotta virus ei leviä.
K-Citymarket-tavarataloketju mainostaa kuitenkin Mammuttimarkkinat-tarjouskampanjaansa täydellä teholla. Tuotteiden hintatarjousten tarkoituksena on normaalisti saada ihmiset sankoin joukoin kaupoille.
"Teimme itsearvion tilanteesta"
Sosiaalisessa mediassa on keskusteltu siitä, onko tällainen kampanjointi vallitsevassa tilanteessa oikein.
– Me hyvin tarkkaan arvioimme tilanteen. Senkin jälkeen, kun tuli tieto sulkutilanteesta, teimme itsearvion siitä, että mikä on tilanne ja pystymmekö järjestämään Mammuttimarkkinat sekä täyttämään turvallisuusvaateet tässä tilanteessa, kertoo K-Citymarket-ketjun johtaja Ari Sääksmäki.
– Totesimme pystyvämme siihen. Koko korona-ajan olemme saaneet kokemuksia siitä, miten asiakkaat käyttäytyvät ja tänä aikana meillä on ollut tätä kampanjatekemistä aikaisemminkin.
