Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Citroën paljasti C4 Cactuksen tuotantoversion – painoa alle tuhat kiloa

Julkaistu 06.02.2014 14:30

Citroën on julkistanut persoonallisen C4 Cactuksen tuotantoversion. Auton on väitetty olevan viime vuosikymmenien radikaalein tulokas niin sanottuun Golf-kokoluokkaan.

Auton virallinen ensiesittely nähdään maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä.

Citroënin suurin insinööritaidonnäyte autossa on sen paino. Cactuksen perusmalli painaa 965 kiloa eli noin 60 kiloa vähemmän kuin Ford Fiesta ja 135 kiloa vähemmän kuin 1,2-litrainen kolmisylinterinen Volkswagen Golf.

Cactuksen hinta alkaen -mallin moottori on 81-hevosvoimainen, kolmisylinterinen VTi 1.0 -turbomoottori, ja muita moottoreita ovat 108-hevosvoimainen e-THP, 91-hevosvoimainen eHDI sekä 99-hevosvoimainen BlueHDI, jonka hiilidioksidipäästöt ovat 82 grammaa kilometrillä.

Toisin kuin C-Cactus-konseptissa, C4 Cactuksessa on kojelauta, mutta se on lähes äärimmilleen yksinkertaistettu. Autossa ei ole esimerkiksi kierroslukumittaria eikä keskikonsolia.

Cactus on rakennettu PSA:n Platform 1 -alustalle, jota käytetään myös Citroën C3:ssa ja Peugeot 208:ssa.

Lisää aiheesta:

BMW kuoppasi tämän auton 30 vuotta sitten liian kalliina – nyt kaikkien aikojen tykein M-malli on viimein täällä
Onko Audi e-tron GT kaikkien aikojen näyttävin sähköauto? Los Angelesin autonäyttelyn helmi se ainakin on
Nyt meni Volkkari isosti uusiksi! Tässä on aivan uusi Touareg
Hyundain suosikkimallisto saa alkuvuodesta yllättävän lisäyksen
Porsche paljasti todellisen monsterin – tässä on uusi 700-hevosvoimainen 911 GT2 RS
Kuvat: Peugeot paljasti seuraavan SUV-mallinsa
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • ke15:23
    Volkswagen

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • ti12:41
    Renkaanvaihto

    Renkaidenvaihto käsillä – vältä tyypilliset virheet!

  • ti11:12
    Autokoulu

    Yhä useampi opettaa omaa lastaan ajamaan autoa – vanhemmilta erikoisia pyyntöjä autokouluille

  • ti11:02
    Raha

    Kannattaako auto korjauttaa? Tämä on "maaginen luku"

  • 19.10.11:44
    Renkaanvaihto

    "Suuri turvallisuusriski" – autoilija, ethän säästä tässä asiassa?