Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Citroën CXperience – pelkkä konsepti vaiko sittenkin enemmän?

Julkaistu 02.10.2016 15:17
Toimittajan kuva

Vesa Eskola

toimitus@teknavi.fi

Citroënin konsepti on näyttävä ilmestys. Keulan ilme johdattelee meitä jo C5:n seuraajan keulailmeeseen, mutta pitkä konepelti ja muuten coupemainen olemus ovat puhdasta konseptikikkailua… vai ovatko sittenkään? Voisiko tässä olla jopa uuden C6:n raakile?

Citroën on löytänyt mojonsa uudestaan, joten näyttävä ja edustuva neliovinen coupe tukisi sopivasti merkin mielikuvaa ja olisi sopivaa tasapainoa leikitteleville Cacktukselle ja Meharille.

CXeperiencen keulailme rakentuu viirumaisten ajovalojen ja viirumaisen maskin ympärille. Kun useammilla automerkeillä maski sen kuin kasvaa kasvamistaan, Citroën ui vastavirtaan. Se luo autolle heti paljon veistoksellisemman kokonaisilmeen.

CX-nimen konseptinsa mallimerkintään ottanut Citroën havisuttelee historian lehtiä myös auton tekniikalla, sillä jousituksessa tai tarkemmin iskunvaimentimissa luotetaan hydrauliikkaan kissamaisen pehmeän kyydin takaamiseksi.

Tämä on osa Citroënin uutta filosofiaa rakentaa autoistaan ihmisten hyvin vointia ja mukavaa matkantekoa edistäviä laitteita. Tämä sama teema näkyi myös Citroënin messuosastolla, joka oli rakennettu ison olohuoneen tapaiseksi.

Tämä sama teema näkyy myös CXperiencen ohjaamossa, jossa luonnolliset materiaalit seuraavat luonnosta otettuja muotoja. Kangas ja puu hallitsevat sisustan materiaaleja, nahkaa on käytetty oikeastaan ainoastaan sisämatoissa.

Lisää aiheesta:

Testissä persoonallinen Peugeot 508 – malliston odotettu täydennysEuroopan myydyin pieni crossover Renault Captur sai uuden ilmeenHyundain urheiluosasto irroittelee – lähes 400-hevosvoimainen konseptiauto viitoittaa tietä tulevaanLuonnoskuva: Uuden Passatin rohkeat linjatTop 5: Geneven autonäyttelyn upeimmat konseptit – leikkisiä, luovia ja linjakkaitaAistikas, moderni ja lennokas – Renault-uutuus vakuuttaa Genevessä
CitroenAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Citroen
  • 9.9.18:59
    Italia

    Ferrari-pomolle 180 miljoonan lasku ja vuosi yhdyskuntapalvelua

  • 1.9.10:35
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi Citroën ë-C3

  • 19.3.10:55
    MM-ralli

    Rallin MM-sarjasta kajahti jättitieto – Toyotan päätös "isompi onnenpotku kuin tajuttiinkaan"

  • 18.10.202316:01
    Sähköautot

    "Ensimmäinen edullinen sähköauto Euroopasta" julki – hinta jopa alle 20 000 euron haamurajan

  • 28.09.202214:57
    Autot

    Citroen esitteli uuden "alikersanttilogon" – isoin muutos sitten 1980-luvun