Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Bakun radan erikoisluonne pakottanut F1-tallit erikoisiin siivekeratkaisuihin

Julkaistu 25.06.2017 13:18
Toimittajan kuva

Juuso Taipale

juuso.taipale@mtv.fi

JuusoTaipale

Azerbaidzhanin GP:n Bakun katurata on outolintu F1-sarjassa. C Moren asiantuntija Ossi Oikarinen kuvailee rataa pitkien suorien ja hitaiden mutkien seurauksena Monacon ja Monzan sekoitukseksi.

MAINOS

Azerbaidzhanin F1-viikonloppu C Morella

Sunnuntai: Azerbaidzhanin GP klo 15.55, ennakkotunnelmat klo 14.30!

Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!

Tilaa C More

Tallit ovat laskeneet kierrosaikojen olevan optimaalisia, kun autoihin pultataan kiinni mahdollisimman pienet takasiivet. Oikarinen kertoo tallien haluavan mahdollisimman vähän ilmanvastusta autojen menoa jarruttamaan.

Yllä olevalla video Oikarinen kertoo, millaisten monimutkaisten ja tarkkojen analyysien avulla tallit päätyvät valitsemaan tietyt siivekeratkaisut. Oikarinen nostaa esille myös mielenkiintoisen huomion siivekkeiden vaikutuksesta kuljettajien jarrutustuntumaan.​​​​​​​

Lisää aiheesta:

Näin F1-tiimit vertaavat kierrosdataansa muihin: sadasosien sijaan lasketaankin prosenttejaNyt tuli mekaanikoille kiire: F1-kuski tärveli autonsa harjoituksissaRangaistuksia rangaistusten päälle – Alonsolla ja Vandoornella tragikoomiset lukematMiksi Bottas on niin vahva kahdella radalla? Brittitoimittajalta osuva arvioBottaksella "syöksyhammas" autossa – Mersun uusi ase lähikuvissaKuva: Räikkönen joutui turvautumaan epätavalliseen metodiin
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen08:02
    Red Bull

    Red Bullilta lähtenyt pomo lataa skandaaliväitteitä Christian Hornerista – "Likaista peliä"

  • 13.12.09:08
    Aston Martin

    Ralf Schumacher vaatii: Huippulupaus F1-kohukuskin tilalle – "Ansaitsee 1 000 kertaa enemmän"

  • 9.12.16:51
    Red Bull

    Red Bull -pomo lähtee: "Todella surullista"

  • 8.12.12:25
    Red Bull

    Red Bullilla tuulee: Helmut Marko lähtökuopissa? – "Voin vain kiittää häntä"

  • 8.12.10:53
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamiltonille riitti – "Irtaudun täysin yhteiskunnasta"