Alma Media ostaa Uuden Suomen

Alma Media ostaa yhteiskunnalliseen keskusteluun erikoistuneen verkkojulkaisun Uuden Suomen.

Alma Media kertoo, että kauppa toteutuu arviolta syyskuun alussa. Uuden Suomen päätoimittajana jatkaa Markku Huusko. Kauppahintaa ei julkaista. 

Uuden Suomen pääomistaja on kustantaja Niklas Herlin. Herlin on myös Alma Median hallituksen jäsen ja yhtiön suuromistaja sijoitusyhtiö Mariatorpin kautta.

Herlin osti Uuden Suomen tavaramerkin Alma Medialta vuonna 2007.  
Alman mukaan Uusi Suomi sijoitetaan osaksi ammatti- ja talousmediaan erikoistunutta Alma Talent -liiketoimintayksikköä.

Yksikkö julkaisee muun muassa Kauppalehteä, Talouselämää ja Tekniikkaa&Taloutta.

– On hienoa saada Uusi Suomi takaisin Alma Mediaan. Uuden Suomen moniarvoinen, yrittäjämyönteinen ja liberaali journalistinen linja sopii erinomaisesti Alma Talentin mediaportfolioon ja vahvistaa asemaamme yhteiskunnallisen keskustelun alustana, kertoo Alma Talentin Suomen toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi tiedotteessa.

Vahvistaa asemaa digitaalisilla markkinoilla

Päätoimittaja Huuskon mukaan vuonna 2007 perustettu verkkolehti Uusi Suomi on tehnyt kaupallista yhteistyötä Alma Median kanssa vuosien varrella.

– Uuden Suomen verkkopalvelua on kehitetty itsenäisesti yhdeksän vuotta, ja siirtyminen nyt osaksi Alma Mediaa on hyvin luonnollinen jatkumo, Huusko sanoo.

Alman mukaan Uuden Suomen verkkopalvelu on kävijämäärältään yksi suurimmista Suomessa ja sen hankinta vahvistaa Alman asemaa digitaalisilla mediamarkkinoilla. 

Alma Media on STT:n toiseksi suurin omistaja.  

Lue myös:

    Uusimmat