Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

12 vuoden rasitus muutamassa kuukaudessa – tällainen on Audin kidutustesti

3:23Näin Audi rääkkää uusia mallejaan
Julkaistu 04.08.2016 00:00

MTV LIFESTYLE

Audi pyrkii takaamaan autojensa laadukkuuden testaamalla niitä karuissa olosuhteissa – uudestaan, uudestaan ja uudestaan.

Audi on hiljattain tehnyt historiansa sadannen niin kutsutun INKA-testin. Ingolstadt corrosion and aging -testi on yksi rankimmista kokemuksista, joita Audi autoilleen tarjoaa.

Sadas testi suoritettiin uudelle A4:lle. Sadan testin aikana Audi on ajanut yli miljoona kilometriä testiradallaan suorittaen lähes 5 000 muta- ja suolatestiä.

Kestävyystesti koostuu viidestä osasta. Ensin autoa sumutetaan suolalla 35-asteisessa ilmastokammiossa. Sen jälkeen se altistetaan 50 asteen lämpötilalle ja 100 prosentin kosteudelle. Kolmannessa vaiheessa kolme lamppua kuumentaa auton korin 90 celsiusasteeseen. Prosessin aikana sisätiloissa ei saa tapahtua värimuutoksia tai hapertumista.

Neljännessä vaiheessa auto altistetaan arktisille olosuhteille ja 35 asteen pakkaselle. Autoa tärisytetään ja heilutetaan, jotta runkoon saadaan kohdistettua huonokuntoista tietä simuloivaa rasitusta.

Viidennessä vaiheessa autolla ajetaan Audin testiradalla, jonne on luotu useita erilaisia ja autolle haasteellisia reittejä. Autoa myös naarmutetaan ja pyritään ruostuttamaan tarkoituksellisesti.

Jokaisella autolla ajetaan testin aikana noin 12 000 kilometriä. Testin jälkeen auto puretaan noin 600 osaan, joista insinöörit etsivät mahdollisia heikkoja kohtia.

Audin mukaan 19 viikkoa kestävä rankka testijakso rasittaa autoa noin 12 vuoden ajon verran.

Lisää aiheesta:

Viimeisiä testejä viedään – uusi BMW 3-sarja on kohta valmis esiteltäväksiKatso, miten lumimyrsky vaihtuu hetkessä seksihelteeseen – Ford rääkkää autojaan hirmukalliissa "säätehtaassa"Ilmankos auton kulutus näyttää paperilla hyvältä: Testi perustuu vuoden 1972 liikenteeseen, kiihdytys neljäänkymppiin vie 12 sekuntiaTakana 4,4 miljoonaa testikilometriä – uusi Porsche Cayenne joutui rankkaan rääkkiinNissan pesee uudet autonsa "tiskikoneessa" – tältä näyttää 30 000 litran huuhteluOnko tässä maailman huonokuntoisin tie? Fordilla pirullinen testirata Belgiassa
AudiAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Audi
  • 17.3.19:53
    Työelämä

    Heikon myynnin kanssa kamppaileva Audi vähentää Saksassa 7500 työpaikkaa

  • 20.12.202421:01
    Volkswagen

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki

  • 11.11.202409:00
    F1

    Jättikauppa: Audin F1-hankkeesta hurjia tietoja

  • 03.09.202417:57
    Volkswagen

    Auton ostajille satojen miljoonien tappiot – Volkswagenin ex-pomo oikeuden eteen

  • 11.04.202409:22
    Autot

    Tällainen on tasavallan presidentin uusi virka-auto