Panimolta emämoka: Uutuusolut tyrmättiin täysin – "tämä on naurettavaa"

shutterstock_624718493
Kuvassa "miehekkäämpi olut". Tämä oli sarkasmia. Shutterstock

Tsekkiläispanimo julkaisi uuden oluen, jota markkinoidaan erityisesti ”naisille sopivana oluena”. Somekansa ei riemastunut ajatuksesta.

Tsekkiläispanimo Aurosa on joutunut somekansan sarkastisen raivon kohteeksi. Panimo toi markkinoille uuden oluen, joka on suunnattu ”vain naisille”. Aurosa-olut kuvaa yhtiön mukaan ”naisellista voimaa ja tyttöjen herkkyyttä”.


Oluen mainoskuvissa puolestaan vilisee kukkia, mekkoja, koruja ja hienoja pöytäliinoja – siis kaikkea ”ihanan naisellista”.

Uutuustuotteen vastaanotto on ollut sosiaalisessa mediassa melkoisen loukkaantunutta. Monet naiset ovat julkaisseet muun muassa Twitterissä sarkastisia kommentteja olueen liittyen.

– Hetkinen, olen siis koko elämäni juonut vahingossa miehille tarkoitettua olutta?

– Vihdoinkin, olutta jota naisetkin voivat juoda. Olen odottanut tätä päivää.

– Vihdoinkin olutpullo, joka sopii herkille naisen käsilleni. Kiitos Aurosa. Saisinko pillin? Minulla on huulipunaa.

Myös Aurosan Instagram-tilille on sadellut kommentteja aiheesta. Ihmiset ihmettelevät, ollaanko nyt todella palattu takaisin 1700-luvun sukupuoliajatteluun ja miksi olut on ylipäätään pitänyt suunnata millekään sukupuolelle.

– Kaikki se miesten oluiden juominen aiheuttikin ongelmia minun herkälle naiseudelleni, Instagram-käyttäjä Bubblefishy vitsailee sarkastisesti.

– Ryhdistäytykää, tämä on naurettavaa. Huonoa markkinointia, Sarahelizabethgoulden puolestaan kommentoi.

Lähteet: Aurosa,

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat