Veikkauksen voitonmaksussa ongelmia

Veikkauksen pelijärjestelmäuudistus on aiheuttanut häiriöitä Veikkauksen voitonmaksuun. Häiriön seurauksena kuponkiaan eilen aamupäivällä tarkastamassa käynyt on saattanut saada virheellisen "ei voittoa" -ilmoituksen.

Voitonmaksussa oli ongelmia eilen aamupäivällä heti uuden pelijärjestelmän käyttöönoton jälkeen kello 10.52–12.15. Häiriö ilmeni sellaisissa tapauksissa, joissa peli tarkistettiin eri myyntipisteessä kuin se oli pelattu. Näille pelitositteitaan tarkastuttamaan tulleille asiakkaille online-pääte on antanut ilmoituksen ”ei voittoa”.

Veikkaus sulki voitonmaksun havaittuaan virheen. Häiriö saatiin korjattua kello 13.50 mennessä, jolloin voitonmaksu avattiin uudelleen. Pelaajat, joilla tosite on tallessa, voivat lunastaa voittonsa normaalisti Veikkauksen myyntipaikoista huomisaamusta alkaen.

Voitonmaksussa havaittiin lisäksi ongelmia eilen ja tänään Lotossa, Vakiossa, Viking Lotossa ja V-peleissä. Voiton lunastaminen näissä peleissä on aiheuttanut tilanteita, joissa online-pääte on antanut ilmoituksen ”epäkelpo tosite”. Voitonmaksu on keskeytetty näiden pelien osalta tänään kello 14.20 ja korjataan Veikkauksen mukaan huomisaamuun mennessä.

Veikkaus kehoittaa edellä mainittuja ongelmia kohdanneita asiakkaita ottamaan yhteyttä tapauksen johdosta perustettuun puhelinpalvelun numeroon 0800 1 08836 tai sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@veikkaus.fi.

Yhteyttä ottavilta Veikkaus pyytää pelatusta pelistä seuraavat tiedot: mistä pelistä kyse, arvio kellonajasta, milloin hän tarkistutti tositteensa, myyntipiste, jossa pelaaja tarkistutti tositteensa sekä omat yhteystietonsa.

Veikkaukselta kerrotaan, että kaikkien pelitapahtumien tiedot ovat tallessa sen pelijärjestelmässä. Annettujen tietojen perusteella Veikkaus voi selvittää, oliko asiakkaan pelissä voitto ja maksaa sen asiakkaalle.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat