C Moren F1-asiantuntija Ossi Oikarinen sai muutamasta kuvasta tehtyä analyysia Ferrarin uuden menopelin yksityiskohdista. Kaikkea eivät tallit toki tässä kohtaa tuo päivänvaloon.
Ferrari esitteli uuden SF1000-nimeä kantavan autonsa näyttävin menoin Reggio Emiliassa. Siinä missä etu- ja takasiivet ovat vielä kaukana kauden alun versioista, Oikarinen kiinnitti huomiota muutamaan yksityiskohtaan.
– Ferrarille tyypillinen ratkaisu viime vuodelta on pidetty eli jäähdytysilman sisäänottoaukot rungon sivuilla ovat hyvin korkealla. Sitä ratkaisua on kehitetty eteenpäin, Oikarinen toteaa.
– Ja miten tiukkaan sisään vedetty moottorin jälkeinen takakate ennen vaihdelaatikkoa on, niin kyllä se on todella kapea, mutta kyllähän se totuus nähdään vasta, kun päästään päivänvalossa testeissä katsomaan autoa, hän arvioi tuoreeltaan.



