Kansainvälisen autoliiton FIA:n virallinen tutkinta Anthoine Hubertin kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta valmistui, mutta molempiin jalkoihinsa pahoja murtumia saanut F2-kuljettaja Juan Manuel Correa ei ole tyytyväinen.
Elokuun lopulla Belgian Spassa tapahtuneessa F2-onnettomuudessa oli osallisena neljä autoa. Onnettomuusraportissa käydään seikkaperäisesti läpi kolaroineiden autojen tuntinopeuksia, G-voimia ja törmäyskulmia. Esimerkiksi Hubertin auto osui seinään 216 kilometrin tuntinopeudella ja G-voimat olivat 33,7.
Correa osui Hubertin jo vaurioituneeseen autoon 86 asteen kulmassa 218 kilometrin nopeudella. Correan kokemat G-voimat olivat tässä osumassa 65,1 ja Hubertin 81,8.
FIA:n mukaan onnettomuudelle ei ole mitään "yksittäistä erityistä syytä". FIA:n mukaan tapahtunut oli inhimillinen onnettomuus, josta ei voi syyttää yhtäkään kuljettajaa.
Correa haluaisi kuitenkin tietää enemmän.
– FIA käytti yli viisi kuukautta tähän tutkimukseen, mutta minussa yhteenveto nostattaa enemmän kysymyksiä kuin se tarjoaa vastauksia, Correa kommentoi sosiaalisessa mediassa.
– Lisäksi pidän yllättävänä, että täyttä ja kokonaista onnettomuusraporttia ei ole annettu minun saatavilleni, jotta minulla olisi selkeämpi ymmärrys FIA:n tekemistä johtopäätöksistä.

