Tulevaisuus on täällä! Ferrari-kuski ajoi jo simulaattorissa vuoden 2022 F1-autoa: "Tuntuu todella erilaiselta"

6:16
F1-autot uudistuvat ensi kaudella merkittävästi. Tässä tiivis paketti vuodelle 2021 alun perin suunnitelluista sääntömuutoksista.

F1-tallien kuumeinen kehitystyö kauden 2022 muuttuvia sääntöjä varten on jo hyvässä vauhdissa. Ferrari on vienyt varhaisen autoversionsa jo simulaattoriasteelle Charles Leclercin ajamana.

MAINOS

Koko F1-kausi C Moressa!

Yhdysvaltojen GP 22.-24.10.
Pe:
1. harjoitukset klo 19.25, 2. harjoitukset klo 22.55
La: 3. harjoitukset klo 20.55, aika-ajot klo 23.55
Su: Yhdysvaltojen GP klo 21.55, ennakkotunnelmat klo 21.00

Kaikki suorat ajolähetykset C More Maxilla ja cmore.fi -suoratoistopalvelussa

F1-autot kokevat ensi kaudella merkittäviä muutoksia, kun esimerkiksi etu- ja takasiivet muuttuvat nykyistä selvästi yksinkertaisemmiksi.

Uusien ajokkien aerodynaamisia ominaisuuksia on jo testattu tuulitunnelissa, mutta toistaiseksi niitä ei vielä voida viedä varsinaisille radoille. Ferrari-kuski Charles Leclerc kertoo jo ajaneensa ensi vuoden autoa sentään simulaattorissa.

– Kyllä, näin teimme, Leclerc vahvisti torstaina Itävallassa.

– Se on vielä hyvin, hyvin varhaisessa vaiheessa. Se tuntuu todella erilaiselta, monacolaiskuski kuvaili.

Ferrari on laiminlyönyt tämän kauden auton kehityksen jo varhaisessa vaiheessa saatuaan varmuuden, ettei tiimillä ole taaskaan asiaa mestaruustaisteluun. Kaikki paukut on jo pitkään satsattu vuoden 2022 autoon.

– On varmaan kaikille kysymysmerkki, että olemmeko onnistuneet kehitystyössä hyvin vai emme. Se on niin erilainen projekti, joten kukaan ei vielä voi tietää, mihin sijoitumme muihin verrattuna, Leclerc sanoi.

– Meillä on Ferrarilla erittäin hyvä simulaattori, ja voimme kokeilla erilaisia asioita siellä. Kuskin panos on erittäin, erittäin tärkeä.

– Voimme vain tehdä mahdollisimman hyvää työtä Carlos (Sainzin) kanssa, jotta voimme ymmärtää tämän auton heikkouksia ja olla toistamatta niitä ensi vuoden autossa, vaikka projekti on täysin erilainen, hän jatkoi.

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja