Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Toyota-autojen paineet katosivat

Jarno Trulli (Kuva: Toyota Motorsport)
Jarno Trulli (Kuva: Toyota Motorsport)Toyota
Julkaistu 01.10.2006 12:54(Päivitetty 01.10.2006 12:59)

Molempien Toyota-tallin kuljettajien F1-kisa päättyi Kiinassa keskeytykseen. Ralf Schumacher kärsi ongelmasta autonsa öljynpaineen kanssa kierroksella 49. Jarno Trullin autosta katosi moottorin pneumaattinen paine kierroksella 38.

Toyotan viikonloppu meni mönkään jo aika-ajossa, jossa Ralf jäi 16. ja Trulli 17. ruutuun. Kisassa talli otti riskin vaihtamalla molemmille kuskeille varhaisessa vaiheessa kuivan kelin renkaat, mikä aiheutti ensin ongelmia radan oltua yhä hieman kostea, mutta poiki kaksi kilpailun nopeinta kierrosaikaa siinä vaiheessa kisaa, kun kärkikuljettajat jatkoivat vielä välikelin renkailla.

- Talli otti riskin vaihtamalla kuivan kelin renkaisiin ennen kuin rata oli varsinaisesti valmis niille. Päätös oli vaikea, mutta pelasimme uhkapeliä, koska olimme niin kaukana takana. Autooni laitettiin niin paljon bensaa, että se riittäisi maaliin asti, mutta varikkokäynnin jälkeisillä kierroksilla hukkaantui paljon aikaa. Tilanne parani sitten vähitellen ja kymmenen kierroksen jälkeen pystyin jopa tekemään kahdesti siihenastisen kisan nopeimman kierrosajan, Ralf Schumacher kertoi.

Tallipäällikkö Tsutomu Tomita puolusti rengaspäätöstä.

- Kun oli varikkokäyntien aika, olosuhteet eivät olleet vielä täydelliset kuivan kelin renkaille, mutta valitsimme ne silti, koska se oli ainoa mahdollisuutemme saavuttaa hyvä tulos. Kyseessä oli riski, joka ei kannattanut, mutta meidän täytyi yrittää ja mielestäni se oli hyvä päätös. Molemmat kuljettajamme selviytyivät hyvin, mutta myöhemmässä vaiheessa kisaa molempiin autoihimme iski ongelma, Tomita totesi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Kiinan GP-pomo yhdistetty korruptioskandaaliinRenault hyllytti tyrineen varikkomiehenBriatore puhdisti ilmaa Renault-tallissaFisichella: En aja kilpaa Fernandon vuoksiAlonso olisi kaivannut Fisichellan tukeaAlonso kokee Renault'n keskittyvän valmistajien titteliin
Kiina 2006

Tuoreimmat aiheesta

Kiina 2006
  • 18.10.200615:43
    Kiina 2006

    Kiinan GP-pomo yhdistetty korruptioskandaaliin

  • 06.10.200608:13
    Kiina 2006

    Renault hyllytti tyrineen varikkomiehen

  • 06.10.200612:54
    Kiina 2006

    Briatore puhdisti ilmaa Renault-tallissa

  • 05.10.200618:45
    Kiina 2006

    Fisichella: En aja kilpaa Fernandon vuoksi

  • 05.10.200618:45
    Japani 2006

    Alonso olisi kaivannut Fisichellan tukea