Suomalaiset eivät ole jättäneet välistä jokakesäisiä huvipuistokäyntejä yleisen hintojen nousun takia, kerrotaan Suomen huvipuistoista. Rahaa näyttää riittävän myös itse huvipuistopäiviin.
Yleisen hintatason nousu ja taloudellisesti tiukemmat ajat eivät ole toistaiseksi näkyneet suomalaisten huvi- ja teemapuistojen kävijämäärissä tänä kesänä. Päinvastoin kävijämäärät ovat hienoisessa nousussa.
Esimerkiksi Särkänniemestä kerrotaan, että kävijämäärissä ollaan hieman edellistä kesää edellä.
– Meillä kävi kesäkuun loppuun mennessä lähes 200 000 asiakasta, mikä on noin 15 prosenttia enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan, kertoo Särkänniemen liiketoiminta- ja kehitysjohtaja Ville Aarresuo.
Hän sanoo uskovansa, että huvipuiston hyödyntämällä dynaamisella hinnoittelumallilla on ollut vaikutusta kasvaneeseen kävijämäärään.
– Puistoon voi päästä vähän halvemmallakin, jos ostaa rannekkeen etukäteen ja ajoissa.
Myös Puuhamaassa kävijämäärät ovat viime kesäkuuhun verrattuna nousseet 20 prosenttia. Puuhamaan puistonjohtaja Ilkka Vaskion mukaan tähän voi vaikuttaa se, että Puuhamaa ei ole korottanut viime vuosina hintojaan toisin kuin muut puistot, ja tämä voi vaikuttaa siihen, että Puuhamaa valitaan vierailukohteeksi edullisempana vaihtoehtona.
– Olemme enemmän säiden kuin suhdanteiden armolla.
