Tallinkin Megastarista johtuneet aikataulumuutokset ruuhkauttivat sataman Helsingissä – Laivayhtiö pahoittelee: "Viesti ei valitettavasti tavoittanut kaikkia"

Tallinkin Megastar-laivassa perjantaina ilmennyt tekninen vika ja sen korjaaminen ovat aiheuttaneet Tallinkin aikatauluihin muutoksia ja osin ruuhkauttaneet Jätkäsaaren matkustajasataman Helsingissä. 

Laivayhtiö ilmoitti lauantaina alkuiltapäivästä, että Megastarin tekninen vika olisi saatu korjattua ja laiva palaa normaalin aikataulun mukaiseen liikenteeseen Helsinki–Tallinna-reitille.

Samalla Tallink tiedotti, että aikataulumuutoksista ja peruutuksista johtuen asiakaspalvelu ja lähtöselvitys voivat olla ruuhkautuneita ja laivojen lähtöajoissa voi olla viivästyksiä.

Hieman iltapäiväneljän jälkeen tavoitettu laivayhtiön viestinnän asiantuntija Armi Laine, ei osannut arvioida sen hetkistä tilannetta Jätkäsaaren satamassa

– Siellä on tänään ollut ruuhkia ja jonoja, Laine kertoo.

Laivayhtiö on pyrkinyt tiedottamaan asiakkailleen mahdollisista muutoksista ja peruutuksista, mutta viestit eivät ole tavoittaneet kaikkia matkailijoita.

Joitakin matkustajia on jouduttu käännyttämään pois korvaavilta vuoroilta.

– Matkustajille on lähetetty tekstiviestit, jotka eivät ole ihan kaikkia tavoittaneet. Näitä muutoksia on jouduttu tekemään lähtöselvityksen yhteydessä siellä satamassa, niin siitä tämä ruuhka alun perin johtuu, Laine sanoo.

– Esimerkiksi kello 10.30 Star [laivan] lähtöä venytettiin ja laiva lähti myöhässä. Siihen yritettiin ottaa kyytiin niin paljon matkustajia, kuin mahdollista. Valitettavasti laiva joutuu jossain vaiheessa lähtemään ja ainakin siltä lähdöltä on jäänyt pois joitakin matkustajia.

– Kaikille pyritään aina löytämään korvaava lähtö. Peruutuksissa matkustajille on tarjottu kulutuonta peruutusta.

Laivayhtiön alukset liikennöivät yhtiön viestinnän mukaan jo normaalissa aikataulussa.

– Uskon, että jo tämän illan aikana tilanne tasaantuu ja huomenna ollaan jo normaalissa tilanteessa.

Laine pahoittelee tilanteen takia matkustajille aiheutunutta harmia.

– Omasta puolestani pahoittelut. Ikäväähän se tietysti on, että tieto ei ole tavoittanut kaikkia matkustajia. Ylipäätään peruutukset ja kaikki muutokset ovat aina ikäviä matkustajan kannalta, Laine pahoittelee.

Lue myös:

    Uusimmat