Syrjiikö Tapiola englanninkielisiä? Pankki torjuu kohun

Vakuutusyhtiö LähiTapiola ei hyväksynyt asiakkaakseen englantia äidinkielenään puhuvaa. Tämä on nostanut suuren kohun sosiaalisessa mediassa. Pankin mukaan kyse ei ole syrjinnästä, vaan hyvästä palvelusta.

Englantia äidinkielenään puhuvat henkilöt purkavat ihmetystään ja mielipahaansa muun muassa LähiTapiolan Facebook-seinällä.

Yhtiön mukaan kyse ei ole syrjinnästä, vaan siitä, että asiakkaan pitää ymmärtää suomen- tai ruotsinkieliset sopimusehdot.

– Yksittäisiä tapauksia emme kommentoi, mutta yleensä on kyse siitä, että asiakas ymmärtää, mihin sitoumuksiin hän nimensä laittaa ja että hän pystyy niitä palvelujamme hyvin käyttämään. Tässä on asiakaslähtökulma, ei mitenkään, että ottaisimme asiakkaan kieleen tai kulttuuriin tai mihinkään tämmöiseen kantaa. Hyvin moniarvoisesti toimimme täällä kyllä, Tapiola Pankin toimitusjohtaja Marja Pajulahti kommentoi MTV3 Uutisille Facebookissa leviävää kohua.

Yhtiön nettisivutkin ovat vain suomeksi tai ruotsiksi.

– Sosiaalisessa mediassa leviävässä asiassa on kyse väärinkäsityksestä. Mielellämme palvelemme kaikilla kielillä, mutta verkkopalvelumme ovat vain suomeksi tai ruotsiksi. Haluamme, että asiakas saa sellaista palvelua kuin on odottanut.

Pajulahti sanoo, että pankki- ja vakuutusasioissa väärinymmärryksiä voi tulla myös suomen ja ruotsin kielellä, joten sopimusehdot käydään aina asiakkaan kanssa läpi.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat