Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Symonds myöntää Renault'n realiteetit

Pat Symonds (Kuva: Paul Gilham/Getty Images)
Pat Symonds (Kuva: Paul Gilham/Getty Images)Getty
Julkaistu 14.03.2007 00:30(Päivitetty 14.03.2007 00:34)

Renault'n F1-tallin insinööriosaston johtaja Pat Symonds arvioi talvitestien perusteella Ferrarin ja McLarenin olevan suorituskyvyssä ranskalaistallia edellä. Hän ei kuitenkaan halua vetää testien pohjalta liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

- Testaaminen on kuitenkin vain testaamista. Tulikoe koittaa Melbournessa, jossa näemme, miten kaikki rakentuu kilpailuviikonlopun aikana, Symonds kommentoi.

Renault'n luotettavuus oli testeissä erittäin hyvällä tasolla, mutta nopeuden suhteen on vielä työtä tehtävänä.

- Uskon meidän suhtautuvan realistisesti tämänhetkiseen suorituskykyymme. Tiedämme, ettemme ole samassa asemassa kuin olimme 12 kuukautta sitten. Bahrainin viimeistelytestin tulokset olivat kuitenkin rohkaisevia. Autossa on vielä osa-alueita, joita täytyy parantaa, ja tiedämme, mitä meidän on tehtävä, Symonds jatkoi.

Symondsin mukaan Renault-leirin mieliala on hyvä, vaikka etulyöntiaseman menettäminen hieman turhauttaakin kahta edelliskautta hallinnutta tallia.

- Totta kai on pientä turhautumista siitä, ettemme ole kärjessä, muttei mitään sen suurempaa. Olemme tyytyväisiä edistymiseemme R27-auton kanssa, Symonds kommentoi tallinsa mielialaa.

Symonds korostaa uuden kauden alla rengasmuutoksen merkittävyyttä. Renault vaihtoi muutaman muun tallin tavoin viime kauden jälkeen Michelin-renkaista Bridgestone-renkaisiin, Kun Bridgestone on nyt lajin ainoa rengastoimittaja, ovat tallien saamat renkaat seokseltaan ja koostumukseltaan erilaisia kuin viime kaudella.

- Kyseessä on suuri muutos verrattuna viime kauteen. Renkaat on turvallisuussyistä suunniteltu tuottamaan vähemmän pitoa kuin vuonna 2006. Kuljettajien on täytynyt sopeuttaa ajotyylinsä siihen. Tämän lisäksi ne kuljettajat, jotka siirtyvät Bridgestonen renkaisiin, ovat joutuneet opettelemaan niiden erilaiset ominaispiirteet. Saattaa olla helppoa vähätellä tällaista muutosta, mutta kuljettajien on täytynyt opetella merkittäviä uusia taitoja talven aikana, Symonds sanoi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Symonds myöntää Renault'n realiteetitAguri Suzuki hermostuneena F1-kauden allaKovalainen nojaa tallin kokemukseen MelbournestaBridgestone päätti F1-rengasseoksetRosberg kovin odotuksin toiseen kauteenMustakari: Tasainen startti
Australia 2006

Tuoreimmat aiheesta

Australia 2006
  • 14.03.200700:02
    Australia 2006

    Aguri Suzuki hermostuneena F1-kauden alla

  • 13.03.200718:54
    Heikki Kovalainen

    Kovalainen nojaa tallin kokemukseen Melbournesta

  • 12.03.200716:22
    Australia 2006

    Bridgestone päätti F1-rengasseokset

  • 12.03.200713:33
    Nico Rosberg

    Rosberg kovin odotuksin toiseen kauteen

  • 12.03.200712:51
    F1

    Mustakari: Tasainen startti