Suomalaisyritys kehitti kuluttajille tarkoitetut virtuaalilasit – näin ne toimivat: Yhtiö lupaa myös alustaa "virtuaaliselle teleportaatiolle"

Yrityksen aikaisemmat lasit ovat olleet yrityksien käytössä eri toimialoilla, kuten lentäjien koulutuksessa ja autoteollisuuden autojen suunnittelussa.

Suomalainen teknologiayritys Varjo lanseerasi tänään uudet Varjo Aero -nimeä kantavat virtuaalilasit.

Varjon aikaisemmat lasit ovat olleet yrityksien käytössä eri toimialoilla, kuten lentäjien koulutuksessa ja autoteollisuuden autojen suunnittelussa.

Juuri lanseeratut virtuaalilasit ovat yrityksen historian ensimmäiset lasit, jotka on suunnattu myös kuluttajille. Hinta tulee olemaan noin 2 000 euroa.

Virtuaalilaseja valmistaa myös esimerkiksi Samsung, Oculus, Google ja HTC.

Varjon perustaja ja teknologiajohtaja Urho Konttori kertoo MTV Uutisille, että uudet virtuaalilasit eivät enää vaadi välttämättä tehokasta tietokonetta.

– Nämä ovat ylivoimaisesti parhaat lasit, mitä kukaan voi ostaa markkinoilta, hehkuttaa Konttori.

Varjo on luvannut jo aikaisemmin, että he tuovat tänä vuonna alustan virtuaaliselle teleportaatiolle.

Toimittajamme lähti selvittämään minkälaiset ovat uunituoreet lasit ja, mikä on virtuaalisen teleportaation tilanne.

Katso ylhäällä olevalta videolta, minkälaiset ovat juuri lanseeratut virtuaalilasit!

Lue myös:

    Uusimmat