Costa Ricaan rekisteröity Kolikkopelit.com teki laajan suoramarkkinointikampanjan Suomeen viime kesänä, vaikka ulkomaiset rahapeliyhtiöt eivät saa toimeenpanna tai markkinoida pelejään Suomessa.
Sadat kuluttajat hämmentyivät, kun yhtiö lähetti keksityn kaverin nimissä Virosta tulleessa kirjeessä ilmaista pelirahaa palveluunsa.
Kolikkopelit.comin viestinnän edustaja vastasi 45 minuuttia –ohjelman kysymyksiin sähköpostilla. Hän esiintyy vain etunimellä. Mikko yhtiön viestinnästä pahoittelee kampanjan aiheuttamaa hämmennystä.
– Kampanjatarjouksemme ovat olleet vilpittömiä sekä tarkoituksiltaan että ehdoiltaan. Kaiken kampanjointimme tarkoitus on kontaktoida uusia ja vanhoja pelaajia ja antaa heille vastikkeeton mahdollisuus tutustua pelitarjontaamme, Mikko kirjoittaa.
Rahapelejä voivat Suomessa järjestää ja markkinoida ainoastaan Veikkaus Oy, RAY, ja Fintoto Oy. Kolikkopelit.com myöntää, että kampanjan tarkoitus oli myös provosoida pelimonopolia. Pelaaminen ulkomaisilla sivustoilla on täysin sallittua.
– Haluamme kampanjoinnillamme myös herättää yleistä keskustelua muista kuin Suomesta käsin toimivista pelintarjoajista ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista, Mikko kirjoittaa.
Tästä huolimatta Kolikkopelit.com ihmettelee heidän saamaa laajaa mediahuomiota muihin pelialan toimijoihin verrattuna.
Suomalaisia ulkomailla
Virheettömät suomenkieliset pelisivut ja nopea asiakaspalvelu kertovat, että Kolikkopelit.comin takana on suomalaisia henkilöitä.

