Kahden loistavan GP-viikonlopun jälkeen Sami Seliö ja hänen tallinsa joutui pettymään F1-veneiden MM-sarjassa. Oli vain ajan kysymys, koska haastajatiimit iskisivät takaisin. Sunnuntaina Kiinan GP:ssä Liuzhoussa se sitten tapahtui.
Kisan lähtö oli lähes farssi. Jonas Andersson otti pyöristyttävän monen veneenmitan varaslähdön, ja Fabio Comparato ja Alex Carella peesasivat häntä. Paalupaikalta startannut Jay Price ampaisi perään kaasu pohjassa, ja sai peräänsä loistavan startin valojen vaihduttua ottaneen Sami Seliön. Varaslähtöön sortuneet kuskit saivat varikonläpiajorangaistuksen, jolloin tilanne tasoittui.
Price johti kisaa ja Seliö seurasi parin sekunnin päässä. Seliö joutui kuitenkin keskeyttämään kilpailun kierroksella 13 moottoriongelman vuoksi. Price ajoi Liuzhoun osakilpailun voittoon. Seliön tallitoveri Carella selvisi ruutulipulle seitsemäntenä.
- Koko viikonlopun ajan tuskailimme vauhdinpuutteen vuoksi. Sunnuntain vapaissa harjoituksissa olimme vasta yhdeksänneksi nopeimpia. Kokeilimme moottorinohjausboksia, joka osoittautui vialliseksi. Saimme vaihtaa boksin juuri ennen starttia, ja se toi lisää vauhtia kiihdytyksiin. Pystyin lähdössä helposti napsimaan molemmat Abu Dhabi -tiimin veneet. Ajoin kuitenkin sellaisella potkurilla, että en saanut huippunopeutta. Yritin kaikkeni, mutta voi olla, että moottorikin vaurioitui vähän. Olemme nyt kauden puolivälissä, joten paljon pisteitä on jakamatta. Ja tiedän kokemuksesta, että mestaruus ratkaistaan jälleen kuitenkin vasta viimeisessä osakilpailussa, Seliö kertoi.
Epäonnisen viikonlopun jälkeen Seliö ja Carella menettivät jaetun MM-pistejohtonsa Pricelle. F1-kausi jatkuu jo viikon kuluttua Kiinan Shenzhenissä, jota kutsutaan tämän lajin Monacoksi.
F1-sarjan yhteydessä ajettavassa F4-luokassa lauantaina kakkoseksi ajanut Filip Roms nousi sunnuntaisen kilpailun voittoon. Espoolainen Roms voitti maailmanmestari Oskar Samuelssonin monen sadan metrin erolla ja nousi sarjan johtoon. F4-veneet (ex. FormulaFour) kilpailevat kaikissa F1-osakilpailuissa.
(MTV3)