Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Reilun kaupan norsu tunnistetaan jo melko hyvin

reilun kaupan banaanit
reilun kaupan banaanitCopyright Alma Media Oyj 2001 / Reilu Ka
Julkaistu 05.04.2001 12:06

Reilun kaupan norsumerkin tuntee 51 prosenttia suomalaisista ja sillä merkittyjä tuotteita on ostanut 40 prosenttia kuluttajista, kertoo Reilun kaupan edistämisyhdistyksen Marketing Radarilla teettämä tutkimus. Ostopäätös syntyi useimmiten kokeilunhalusta ja pyrkimyksestä tehdä eettisiä valintoja ruokakaupassa. "Nuorison painostus.. eli omat lapseni ovat valistuneita eettisen kaupankäynnin osalta ja se vaikutti ostopäätökseeni." "Ostamani kahvi maistui paremmalta kuin tavallinen kahvi, ja minulle tuli hyvä mieli juodessani sitä." Reilun kaupan edistämisyhdistyksen tilaamaa selvitystä varten haasteltiin yhteensä 600 aikuisikäistä suomalaista viime vuoden loppupuolella.

Kuluttajista kaksi kolmasosaa pitää reilun kaupan norsua joko erittäin luotettavana tai melko luotettavana. Vain kahdeksan prosenttia kuluttajista pitää sitä epäluotettavana. Luottamusta herättää mm. valvonta ja merkkiä myöntävän taustayhteisön uskottavuus.

Reilun kaupan norsumerkki lanseerattiin Suomessa kaksi vuotta sitten. Kaupoista on jo jonkin aikaa ollut saatavilla norsumerkillä varustettua kahvia, teetä, suklaata, sokeria, kaakaota ja hunajaa. Tänä vuonna markkinoille tulleista reilun kaupan banaaneista on sukeutumassa norsumerkin tähänastisen historian suurin menestystuote, sillä ainakin alkuinnostuksen huumassa niiden kysyntä on ylittänyt tarjonnan. Lähivuosien aikana Reilun kaupan edistämisyhdistys aikoo tuoda Suomeen reilua riisiä, appelsiinimehua ja hedelmiä.

(MTV3 Internet / Finfood)

Lisää aiheesta:

Kertooko ajatusviiva tekoälyn käytöstä? Näin kommentoivat asiantuntijatYmmärrätkö suomalaiset murresanat? Testaa tietosi!Oletko pähkinä- tai vehnäallergikko? Karl Fazerin konvehtirasiassa vääriä suklaita"Sehän lähti ihan lapasesta" – Sanna testasi, kuinka vaikea on saada auto hallintaan liukkaalla kelillä Helppo pullajälkkäri on nyt jättihitti somessa! Testaa vaikka isänpäiväksiOstitko tämän tuotteen Puuilosta? Tärkeä huomio!
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 00:00
    Tekoäly

    Kertooko ajatusviiva tekoälyn käytöstä? Näin kommentoivat asiantuntijat

  • Eilen19:12
    Testit

    Ymmärrätkö suomalaiset murresanat? Testaa tietosi!

  • Eilen18:04
    Takaisinvedot

    Oletko pähkinä- tai vehnäallergikko? Karl Fazerin konvehtirasiassa vääriä suklaita

  • Eilen16:55
    Liikenneturvallisuus

    "Sehän lähti ihan lapasesta" – Sanna testasi, kuinka vaikea on saada auto hallintaan liukkaalla kelillä

  • Eilen14:16
    Ruoka

    Helppo pullajälkkäri on nyt jättihitti somessa! Testaa vaikka isänpäiväksi