Verkkokauppahuijausten määrät kasvavat vuosittain.
Kotimaiset käsityöyritykset kärsivät yleistyvistä verkkokauppahuijauksista, kun potentiaaliset asiakkaat erehtyvät luulemaan aitoa verkkomainontaa epäluotettavaksi tekoälyhuijaukseksi.
Tämän on saanut kokea myös suomalainen nahkalaukkuja valmistava yritys Kasperi Products.
– Asiakkaat kommentoivat mainoksiimme, että älkää ostako, tämä on samanlainen huijaus, kuin esimerkiksi Suomessa aika pitkälle edennyt Aukusti Kallio -niminen, lopettava laukunvalmistaja, KASPERI Productsin perustaja ja suunnittelija Janne Kasperi Suhonen kertoo.
Asiakkaiden luottamuksen säilyttäminen vaatii yrityksiltä entistä enemmän resursseja. Esimerkiksi Kasperi Products on joutunut satsaamaan enemmän rahaa ja aikaa markkinointiin.
Aukusti Kallion taustoista uutisoi keväällä


