Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Red Bull myöntyi pakokaasukiistassa

Julkaistu 09.07.2011 14:59(Päivitetty 09.07.2011 15:23)

Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner hyväksyy tallinsa kärsivän Kansainvälisen autoliiton FIA:n pakokaasupäätöksestä tämän viikonlopun Britannian GP:n ajan.

Tallipäälliköt kävivät yhdessä FIA:n kilpailujohtajan Charlie Whitingin kanssa hätäkokouksessa Silverstonessa syttyneen pakokaasukiistan johdosta. Red Bullia suututtaa se, että heidän Renault-moottoriltaan vietiin lauantaiaamuna pois poikkeuslupa kaasuläpän 50-prosenttisesta aukipitämisestä silloin, kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta. FIA piti kuitenkin voimassa Mercedes-moottorien poikkeusluvan bensan syöttämisestä ja pakokaasujen tuottamisesta moottorijarrutuksen aikana.

- Tällä hetkellä me kärsimme mielestämme verrattuna joihinkin muihin moottorimerkkeihin, mutta yritämme löytyy ratkaisua, Horner sanoi BBC:lle.

- Ei ole kenenkään edun mukaista, että säännöistä puuttuu selkeys, kuten tällä hetkellä. Charlie teki tarjouksen. Myös Red Bull on tarjonnut myönnytystä täksi viikonlopuksi, Horner vahvisti.

Horner odottaa parempaa ratkaisua jupakkaan kahden viikon kuluttua ajettavassa Saksan GP:ssä.

- Me tarvitsemme kaikkien tallien yksimielisyyden laittaaksemme tämän asian taaksemme - toivottavasti emme ole kaukana sen saavuttamisesta.

- Yksinkertaisin asia olisi palata takaisin täsmälleen siihen, missä olimme kaksi viikkoa sitten, Horner ehdottaa.

FIA teki Britannian GP:ssä voimaan astuneen sääntötarkennuksen, jonka mukaan pakokaasuja saa tuottaa auton perässä sijaitsevaan diffuusoriin vain 10 prosenttia silloin, kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta. Pakokaasujen ohjaaminen diffuusoriin lisää downforcea, joka parantaa pitoa.

Lisää aiheesta:

Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaanMcLaren oli suurin kärsijä?Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnastaWebber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin"Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"Massa: Vääriä päätelmiä Ferrarin nousun syystä
Britannia 2011

Tuoreimmat aiheesta

Britannia 2011
  • 27.09.201115:21
    Britannia 2011

    Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaan

  • 21.07.201121:28
    Britannia 2011

    McLaren oli suurin kärsijä?

  • 21.07.201119:51
    Britannia 2011

    Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnasta

  • 21.07.201119:17
    Britannia 2011

    Webber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin

  • 18.07.201112:44
    Britannia 2011

    "Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"