Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

"Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"

Silverstonen varikkosuoraa
Silverstonen varikkosuoraa
Julkaistu 18.07.2011 12:42(Päivitetty 18.07.2011 12:44)

Syyt Britannian GP:ssä velloneen pakokaasujupakan taustalla olivat pelkästään poliittisia, katsoo Mercedeksen ex-moottoripomo Mario Illien.

Tallit ja FIA riitelivät Silverstonessa pakokaasujen ohjaamisesta auton diffuusoriin. Kattojärjestön tavoitteena oli rajoittaa pakokaasujen virtaus loppukauden kisoissa, mutta Saksassa palataan tallien vaatimuksesta jälleen Valenciassa vallinneeseen tilanteeseen.

Tallien mukaan riski moottorivaurioista olisi kasvanut merkittävästi, mikäli pakokaasujen virtausta olisi FIA:n suunnitelmien mukaisesti rajoitettu silloin, kun kuljettaja ei paina kaasupoljinta. Illien ei näihin puheisiin usko.

- Se on väite, mutta mikään ongelma se ei ole. Nämä olivat poliittisia lausuntoja, kommentoi Illien itävaltalaiselle verkkosivustolle Ennstal-Classicille.

Illien otti kantaa myös sarjan siirtymiseen V6-moottoreihin kaudella 2014. Sveitsiläisen mukaan moottorien potentiaalisesti vaisummista äänistä huolta kantaneiden ei kannata menettää yöuniaan.

- Ei se ole mielestäni mikään ongelma. V6 turbo kuulostaa aivan hyvältä, vakuutti Illien.

Lisää aiheesta:

Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaanMcLaren oli suurin kärsijä?Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnastaWebber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin"Pakokaasujupakka oli pelkkää politiikkaa"Massa: Vääriä päätelmiä Ferrarin nousun syystä
Britannia 2011

Tuoreimmat aiheesta

Britannia 2011
  • 27.09.201115:21
    Britannia 2011

    Ferrari myöntää tuurin ainoassa voitossaan

  • 21.07.201121:28
    Britannia 2011

    McLaren oli suurin kärsijä?

  • 21.07.201119:51
    Britannia 2011

    Vetteliltä yhä tiukkoja kommentteja Webberin toiminnasta

  • 21.07.201119:17
    Britannia 2011

    Webber paljastaa tallimääräyksen jälkipyykin

  • 17.07.201111:27
    Britannia 2011

    Massa: Vääriä päätelmiä Ferrarin nousun syystä