Argentiinan MM-ralli ajetaan viime vuosien tapaan maan toiseksi suurimman kaupungin Córdoban ympäristössä. Ralli on ollut MM-sarjan ohjelmassa vuodesta 1980 lähtien.
Kuten Meksikossa, myös Argentiinassa erikoiskokeita ajetaan ohuessa vuoristoilmassa. Nopeat mutta osittain röykkyiset soratiet asettavat autojen jousituksen kovaan testiin. Usein kuljettajien on myös ylitettävä isoja vesilammikoita.
Tänä vuonna Argentiinassa ajetaan yli 500 erikoiskoekilometriä, joten kuskeilla on edessään melkoinen kestävyyskisa. Ralliin on valittu sen historian parhaita erikoiskokeita kuten legendaarinen La Pampa/La Pampa-pätkä, jota ei ole ajettu sitten vuoden 1994. Viimeisenä päivänä autot päristelevät 65,74 kilometriä pitkän Matadero/Ambul-pikataipaleen, joka ylittää Los Gigantes -vuoren. Erikoiskoe yksi pisimmistä MM-sarjassa pitkään aikaan.
- "Hassuin" juttu on se, että kukaan ei ole aiemmin ajanut sitä erikoiskoetta. Argentiinassa tiet vaihtelevat jouheista melko karkeasoraisiin - koskaan ei tiedä, mitä odottaa. Varmaa on vain se, että kukaan kuskeista ei pysty ajamaan sitä pätkää täysillä lähdöstä maaliin, Sébastien Loebin kartturi Daniel Elena kuvailee.
Rallin keskuspaikkana toimii San Roque -järven rannalla sijaitseva Villa Carlos Paz. Siellä ajetaan kilpailun käynnistävä yleisöerikoiskoe.
Viime vuosien valtias Argentiinassa on ollut Sébastien Loeb, joka voittanut MM-osakilpailun jo kuusi kertaa peräkkäin 2005-2009 ja 2011. Vuonna 2010 Argentiina ei kuulunut MM-sarjaan
Suomalaiskuljettajista Argentiinassa on menestynyt parhaiten Tommi Mäkinen, joka voitti osakilpailun kolmena vuonna peräkkäin 1996-1998. tilillä on kaksi voittoa vuosilta 1993 ja 1999. Yhden kerran voittoa ovat juhlineet (1983), (1985) ja (2003). Espanjalainen nappasi Argentiinasta viimeisen MM-osakilpailuvoittonsa 2004.
