Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Räikköseltä selvitys kisataktiikasta: "Siinä oli tietty idea"

Julkaistu 11.06.2017 23:43
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Mervi Kallio

mervi.kallio@mtv.fi

Kimi Räikkönen ymmärsi täysin Ferrarin molemmille autoille Kanadan F1-kisassa tekemän kahden pysähdyksen taktiikan.

Räikkönen putosi Montrealissa lopulta seitsemänneksi, kun hän menetti ensin startissa kaksi sijaa, hukkasi yhden lisää uusintalähdössä ja kärsi lopussa vielä auton asetusongelmista.

Paljon paremmin ei mennyt tallikaverilla Sebastian Vettelilläkään, joka pystyi lopun ohittelulla nousemaan vain neljänneksi.

– Eipä siinä paljon mitään hyvää ollut. Aika huono lähtö verrattuna muihin edelle ja vähän menin nurmikolle alkukierroksilla ja hävisin vielä yhden paikan, Räikkönen kommentoi C Morelle.

– Lopuksi oli hyvin vauhtia ja päästiin aika lähelle edellä ajaviin, mutta sitten tuli joku ongelma jarruihin ja ne hävisivät, joten se meni aika selviytymiseksi sitten, hän jatkoi.

Ferrarin vauhti ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen superpehmeillä renkailla ei ollut kehuttavaa, joten tiimi päätti ottaa molemmat kuskit sisään ultrapehmeitä varten. Tämän Räikkönen ymmärsi, vaikka taktiikka ei palkintopallitaisteluun riittänytkään. Edellisilläkin renkailla olisi pystynyt ajamaan maaliin.

– Olisi pystynyt ihan hyvin, mutta varmaan ilman jarruongelmia olisi ollut mahdollisuus taistella kolmospaikkaan asti.

– Siinä oli tietty idea, että pysähdytään ja saadaan enemmän rengasetua ja vauhtieroa niihin. Mutta ikävä kyllä ei päästy kokeilemaan sitä, Räikkönen perusteli.

Lisää aiheesta:

Kimi Räikkönen selventää virhettään: ”Jotain meidän piti yrittää”Kimi Räikkönen kieltäytyi jälkiviisastelusta: ”Varmasti tehtiin paras ratkaisu”Bottaksella jäi jossiteltavaa taktiikasta – "Itsekin olin sen kannalla"Räikkönen huomasi ongelmat – ”Jotain outoa oli”Räikkönen odottaa Ferrarin selitystä – ”Eiköhän se setvitä myöhemmin”Räikkönen paljastaa: Taktiikka muuttui kisapäivänä
Kanadan GPF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Kanadan GP
  • 13.6.15:02
    F1

    F1-kuskin passi varastettiin

  • 12.2.14:11
    F1-kalenteri

    F1-kausi 2025: Kisakalenteri ja aikataulut

  • 21.06.202409:39
    F1

    Sabotoidaanko Lewis Hamiltonia? F1:ssä outo saaga – näin mestari itse kommentoi rajuja väitteitä

  • 10.06.202421:09
    F1

    Valtteri Bottas esitti vaatimuksia

  • 10.06.202417:30
    F1

    Ruma soppa pyörii: F1-tähti ja maailmanmestari sanasodassa – kärkäs vastaus oli liikaa: "Hän meni henkilökohtaisuuksiin"