Hyppää pääsisältöön
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

”Puhuin ahneena jopa palkintosijasta” – parjattu F1-tiimi ajoi parhaan kisansa liki 11 vuoteen!

Sebastian Vettel sai tehdä Renault'n Daniel Ricciardon ja Nico Hülkenbergin kanssa töitä Italian F1-kisassa.
Sebastian Vettel sai tehdä Renault'n Daniel Ricciardon ja Nico Hülkenbergin kanssa töitä Italian F1-kisassa.Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto
Julkaistu 09.09.2019 10:50
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Mervi Kallio

mervi.kallio@mtv.fi

Hyvin kärkitallien kyydissä viikonlopun Italian GP:ssä pysytellyt Renault teki kaikessa hiljaisuudessa parhaan kisansa liki 11 vuoteen. Daniel Ricciardon neljäs sija on ranskalaistallin paras tulos kahdeksan vuotta sitten tapahtuneen F1-sarjasta vetäytymisen jälkeen.

LUE MYÖS: Ferrarin kulisseissa kuohui Charles Leclercin voiton keskellä: ”Annoin hänelle anteeksi, tämä ei ikinä tule toistumaan”

Renault säväytti jo perjantain harjoituksissa oltuaan kymmenyksien sisällä Mercedeksen ja Ferrarin vauhdista. Sekaannukseen päättyvissä aika-ajoissa tappiota tuli silloinkin vain puoli sekuntia, mitä voi pitää hyvänä suorituksena Monzan tyyppisellä voimaradalla.

Kisassa Nico Hülkenberg ohitti ensimmäisellä kierroksella Ferrarin Sebastian Vettelin nousten neljänneksi. Myöhemmin edelle kirinyt Daniel Ricciardo piti Mercedeksen kuskeja ahtaalla varikkokäyntien aikaan. Maaliin keltamustat ampiaiset tulivat sijoilla neljä ja viisi ennen Red Bullin Alexander Albonia.

– Olen nyt todella ahne ja sanon, että yksi sija ylöspäin olisi ollut täydellistä, mutta minä itse asiassa puhuin vähän jo palkintopallista (lauantaina) iltapäivällä, Ricciardo paljasti C Moren haastattelussa kisan jälkeen.

– Tiesin, ettemme olleet niin kaukana. Olen tietysti erittäin tyytyväinen neljänteen sijaan. Lopussa pystyimme pelaamaan rennosti Albonin oltua Nicon takana, ja vauhti oli silloinkin hyvää, australialaiskuski jatkoi.

– Tämän tekeminen Monzassa on kunnon näyttö. Renault’n väki (Ranskan) Viryssa saa olla todella tyytyväisiä moottoristaan saatuamme kauden parhaan tuloksen tällä voimaradalla. Tämä on iso käänne viime vuosien jälkeen, Ricciardo julisti.

Sebastian Vettelin pyörähdys ja sitä seuranneet kolari ja rangaistus toki avittivat Relluja päivän tuloksen hankkisessa.

(juttu jatkuu videon jälkeen)

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Renault on viimeksi saavuttanut tätä paremman yhteistuloksen Japanin GP:ssä vuonna 2008, jolloin Fernando Alonso voitti ja Nelson Piquet junior oli neljäs. Senkin jälkeen palkintopallisijoja tuli yhtiötä ravisuttaneesta kolariskandaalista huolimatta, mutta viimeiseksi on jäänyt Nick Heidfeldin kolmossija Malesiassa vuonna 2011.

Renault häipyi F1-sarjasta tehdastiiminä kauden 2011 jälkeen, mutta palasi Lotuksen raunioille rakennettuna vuonna 2016. Sen jälkeen paras suoritus oli tähän asti Hülkenbergin viides sija Saksassa vuonna 2018.

Paikkansa tallissa menettävälle Hülkenbergille olisi ollut raskas isku, jos Ricciardo olisi ensimmäisellä Renault-kaudellaan onnistunut nappaamaan palkintopallipaikan hänen nenänsä edestä. Saksalainen pitää hallussaan epämieluisaa F1-ennätystä ajettuaan 170 kisalähtöä ilman ainuttakaan palkintosijaa.

F1RenaultDaniel RicciardoItalian GPUrheilu
Toimittajan kuva
Antti Rämänen
MTV Uutiset

Antti Rämänen työskentelee MTV Uutisten urheilutoimituksessa.

Toimittajan kuva
Mervi Kallio
MTV Uutiset

Lisää aiheesta:

Espanjan GP:n topit ja flopit: Mitä ihmeen syytä Ferrari-pomolla oli hymyyn? Red Bullin kaksoisvoiton kulisseissa draamaaImolan F1-kisan topit ja flopit: Ferrarin kotikisasta tifosien painajainen – Bottaksella eväät isompaankin ihmeeseenItävallan GP:n topit ja flopit: Kuka olisi uskonut? Räikkönen ja Vettel nostivat Ferrarin MM-kärkeen!Japanin GP:n topit ja flopit: Ferrari-pomon myyrät eivät lopu mätkimälläItalian GP:n topit ja flopit: Ferrarin punainen pilvilinna, joka romahtiKanadan GP:n topit ja flopit: Räikkösen taisteluilme kärsinyt Ferrarin ristiriidoista

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ti13:48
    Portugalin GP

    F1-paluu sinetissä: "Tarjoaa jännitystä ensimmäisestä mutkasta ruutulipulle"

  • ma08:02
    Red Bull

    Red Bullilta lähtenyt pomo lataa skandaaliväitteitä Christian Hornerista – "Likaista peliä"

  • 13.12.09:08
    Aston Martin

    Ralf Schumacher vaatii: Huippulupaus F1-kohukuskin tilalle – "Ansaitsee 1 000 kertaa enemmän"

  • 9.12.16:51
    Red Bull

    Red Bull -pomo lähtee: "Todella surullista"

  • 8.12.12:25
    Red Bull

    Red Bullilla tuulee: Helmut Marko lähtökuopissa? – "Voin vain kiittää häntä"