Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

”Puhuin ahneena jopa palkintosijasta” – parjattu F1-tiimi ajoi parhaan kisansa liki 11 vuoteen!

Sebastian Vettel sai tehdä Renault'n Daniel Ricciardon ja Nico Hülkenbergin kanssa töitä Italian F1-kisassa.
Sebastian Vettel sai tehdä Renault'n Daniel Ricciardon ja Nico Hülkenbergin kanssa töitä Italian F1-kisassa.Emmanuele Ciancaglini/NurPhoto
Julkaistu 09.09.2019 10:50
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Toimittajan kuva

Mervi Kallio

mervi.kallio@mtv.fi

Hyvin kärkitallien kyydissä viikonlopun Italian GP:ssä pysytellyt Renault teki kaikessa hiljaisuudessa parhaan kisansa liki 11 vuoteen. Daniel Ricciardon neljäs sija on ranskalaistallin paras tulos kahdeksan vuotta sitten tapahtuneen F1-sarjasta vetäytymisen jälkeen.

LUE MYÖS: Ferrarin kulisseissa kuohui Charles Leclercin voiton keskellä: ”Annoin hänelle anteeksi, tämä ei ikinä tule toistumaan”

Renault säväytti jo perjantain harjoituksissa oltuaan kymmenyksien sisällä Mercedeksen ja Ferrarin vauhdista. Sekaannukseen päättyvissä aika-ajoissa tappiota tuli silloinkin vain puoli sekuntia, mitä voi pitää hyvänä suorituksena Monzan tyyppisellä voimaradalla.

Kisassa Nico Hülkenberg ohitti ensimmäisellä kierroksella Ferrarin Sebastian Vettelin nousten neljänneksi. Myöhemmin edelle kirinyt Daniel Ricciardo piti Mercedeksen kuskeja ahtaalla varikkokäyntien aikaan. Maaliin keltamustat ampiaiset tulivat sijoilla neljä ja viisi ennen Red Bullin Alexander Albonia.

– Olen nyt todella ahne ja sanon, että yksi sija ylöspäin olisi ollut täydellistä, mutta minä itse asiassa puhuin vähän jo palkintopallista (lauantaina) iltapäivällä, Ricciardo paljasti C Moren haastattelussa kisan jälkeen.

– Tiesin, ettemme olleet niin kaukana. Olen tietysti erittäin tyytyväinen neljänteen sijaan. Lopussa pystyimme pelaamaan rennosti Albonin oltua Nicon takana, ja vauhti oli silloinkin hyvää, australialaiskuski jatkoi.

– Tämän tekeminen Monzassa on kunnon näyttö. Renault’n väki (Ranskan) Viryssa saa olla todella tyytyväisiä moottoristaan saatuamme kauden parhaan tuloksen tällä voimaradalla. Tämä on iso käänne viime vuosien jälkeen, Ricciardo julisti.

Sebastian Vettelin pyörähdys ja sitä seuranneet kolari ja rangaistus toki avittivat Relluja päivän tuloksen hankkisessa.

(juttu jatkuu videon jälkeen)

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Renault on viimeksi saavuttanut tätä paremman yhteistuloksen Japanin GP:ssä vuonna 2008, jolloin Fernando Alonso voitti ja Nelson Piquet junior oli neljäs. Senkin jälkeen palkintopallisijoja tuli yhtiötä ravisuttaneesta kolariskandaalista huolimatta, mutta viimeiseksi on jäänyt Nick Heidfeldin kolmossija Malesiassa vuonna 2011.

Renault häipyi F1-sarjasta tehdastiiminä kauden 2011 jälkeen, mutta palasi Lotuksen raunioille rakennettuna vuonna 2016. Sen jälkeen paras suoritus oli tähän asti Hülkenbergin viides sija Saksassa vuonna 2018.

Paikkansa tallissa menettävälle Hülkenbergille olisi ollut raskas isku, jos Ricciardo olisi ensimmäisellä Renault-kaudellaan onnistunut nappaamaan palkintopallipaikan hänen nenänsä edestä. Saksalainen pitää hallussaan epämieluisaa F1-ennätystä ajettuaan 170 kisalähtöä ilman ainuttakaan palkintosijaa.

Lisää aiheesta:

Espanjan GP:n topit ja flopit: Mitä ihmeen syytä Ferrari-pomolla oli hymyyn? Red Bullin kaksoisvoiton kulisseissa draamaaImolan F1-kisan topit ja flopit: Ferrarin kotikisasta tifosien painajainen – Bottaksella eväät isompaankin ihmeeseenItävallan GP:n topit ja flopit: Kuka olisi uskonut? Räikkönen ja Vettel nostivat Ferrarin MM-kärkeen!Japanin GP:n topit ja flopit: Ferrari-pomon myyrät eivät lopu mätkimälläItalian GP:n topit ja flopit: Ferrarin punainen pilvilinna, joka romahtiKanadan GP:n topit ja flopit: Räikkösen taisteluilme kärsinyt Ferrarin ristiriidoista
F1RenaultDaniel RicciardoItalian GPUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen20:04
    Singaporen GP

    F1-sarjaan erikoinen uudistus

  • Eilen10:57
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen ja Cadillacin tilanteesta karu suomalaisarvio: "Aika utopistinen tavoite"

  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa

  • 13.9.21:51
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaa

  • 13.9.17:50
    Carlos Sainz

    Carlos Sainzille voitto F1-kulisseissa