Halvimmillaan noin 15 000 eurolla kaupasta lähtevä auto kirvoitti Ilta-Sanomat tiedustelemaan merkin maahantuojalta, miten on mahdollista, että jotain autoa voidaan myydä niin paljon muita halvemmalla.
Dacia Duster on asiallisen kokoinen katumaasturi, joka on saatavissa niin etu- ja nelivetoisena kuin myös bensa- ja dieselversioina. Sen toinen sukupolvi on juuri saapunut Suomeen.
Edullisimmillaan auton hinta on hieman yli 15 000 euroa. Kaikilla herkuilla varustettuna Duster asettuu 25 000 euron tuntumaan. Siis vain.
Tuotekehitysbudjetti käytännössä nolla euroa
Ilta-Sanomat kysyi Daciaa maahantuovan Nordic Automotive Servicen toimitusjohtajalta Heikki Vuoriselta, miksi Dacia on sanalla sanoen huokea.
Vuorinen perustelee Dacian hintalappua yhteistyöllä, jota merkki tekee suurimman omistajansa Renaultin kanssa. Dacia on onnistunut pudottamaan tuotekehityskulunsa lähes nollaan, koska se käyttää ainoastaan Renaultin hyväksi havaitsemia osia ja ratkaisuja.

