Mainos

Norppalive päättyi – Pullervon puuhastelua katseltiin yli kolme miljoonaa kertaa

Suursuosion saavuttanut Norppalive on päättynyt tältä keväältä. WWF aikoo toteuttaa livelähetyksen myös ensi vuonna.

Tänä vuonna livelähetystä katseltiin reilun kolmen viikon aikana yli kolme miljoonaa kertaa, mikä on noin miljoona kertaa enemmän kuin ensimmäisenä esitysvuonna.

– Norppaliven toinen tuotantokausi oli upea. Pullervo teki paluun livelähetykseen ja ihmisten sydämiin. Tavoitteenamme oli nostaa tietoisuutta erittäin uhanalaisesta saimaannorpasta ja uskomme onnistuneemme siinä, WWF:n tiedottaja Joonas Fritze kertoo.

Norppalive kiinnosti myös Suomen rajojen ulkopuolella. Esimerkiksi yhdysvaltalaiset The New York Times, Washington Post ja Fox News kertoivat Pullervosta, ja saksalaiset katselivat lähetystä satojatuhansia kertoja.

"Pullervo näytti kaikkensa"

Tänä vuonna Norppaliveä päästiin kylmän kevään vuoksi seuraamaan myöhemmin kuin viime kesänä, minkä vuoksi katselukausi jäi noin viikon lyhyemmäksi kuin aikaisemmin.

– Viimeisen viikon aikana ei Pullervoa ole kauheasti näkynyt, koska karvanvaihto aika alkaa olla ohi. Turha tyhjää kiveä on kuvata, Fritze selvittää Norppaliven päättymistä MTV Uutisille.

Norppalivekamera oli asennettu kuvaamaan kiveä, jolla norpat suorittivat karvanvaihtoaan.

Kiven valinta oli onnistunut ja tänä keväänä päästiin seuraamaan norpan hullunkuriseltakin tuntuvaa toimintaa.

– Kaiken kaikkiaan Pullervo antoi kaikkensa ja myös näytti kaikkensa, luontokuvaaja Juha Taskinen naurahtaa viitaten Pullervon paljasteluun.

1:18

Supersankarinorppaa päästään WWF:n mukaan seuraamaan myös ensi vuonna.

– Tulemme toteuttamaan Norppaliven myös ensi vuonna. Siihen asti meidän on autettava yhdessä Pullervoa ja sen erittäin uhanalaisia lajitovereita. Ilmastonmuutoksen vastaisiin talkoisiin tarvitsemme kaikkien panosta, WWF:n suojelujohtaja Jari Luukkonen kertoo tiedotteessa.

 

Mainos

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.