Nicki Minaj -pyllykuvat poikivat valituksia mainonnan eettiseen neuvostoon

Ympäri Helsingin keskustaa keskiviikkona levinneet Nicki Minaj -pahvihahmot aiheuttivat valituksia usealle taholle.

Keskiviikkoaamuna Helsingin keeskusta täyttyi rohkeista pahvihahmoista. Tuhat kappaletta pahvisia, kyykyssä olevia Nicki Minaj -hahmoja oli levinnyt ympäri kaupunkia.

Kyseessä oli Summer Up -festivaalin tempaus, jolla promottiin ensimmäistä kertaa Suomeen saapuvan amerikkalaisartistin keikkaa. Nicki Minaj- pahvifiguurit lähtivät nuorten avustajien kyyditsemänä liikkeelle Helsingin tuomiokirkon portailta ja levisivät nopeasti ympäri keskustaa.

Pakarat paljaana poseeraavan artistin kuvat olivat kaupunkilaisille liikaa ja tempaus poikikin valituksia rakennusvirastoon.

Mainonnan eettisen neuvoston mukaan eilen Helsingissä tehty Nicki Minaj -pahvikuvakampanja on aiheuttanut tähän mennessä jo viisi ilmoitusta.  

Neuvoston mukaan ilmoituksia on tullut keskimääräistä enemmän. Eettinen neuvosto antaa asiasta lausunnon mainostajan kuulemisen jälkeen. 

Mainonnan eettinen neuvosto antaa lausuntoja siitä, onko mainos hyvän tavan mukainen.  

Kampanjan järjestäneen Martin Mustosen korviin on kiirinyt sekä positiivista että negatiivista palautetta. Hän uskoo tempauksesta hermostuneiden olevan niitä, jotka eivät muutenkaan pidä amerikkalaisartistin rohkeasta imagosta.

– Enemmän on tullut positiivista, mutta toki on myös niitä, jotka pahoittavat mielensä. Se ei tietenkään ollut tarkoitus. Harmillista, mutta aina ei voi kaikkia miellyttää enkä koe, että meidän pitäisi pyytää anteeksi. Tämä oli kuitenkin tarkoitettu harmittomaksi piristykseksi aamuun. Nöyrin mielin eteenpäin, Mustonen kommentoi MTV.fille keskiviikkona.

Lue myös:

    Uusimmat