”Me olemme parhaita” sopersi tyytyväisenä Renaultin tallipäällikkö Flavio Briatore, Malesian GP:n päädyttyä tallin hienoon kaksoisvoittoon. Maalin ylitti ensimmäisenä paalulta startannut Giancarlo Fisichella, 33, perässään, 4,5 sekunnin päässä hallitseva maailmanmestari, Fernando Alonso.
Tulosten perusteella Alonso kasvatti kuljettajien mestaruuskamppailussa johtonsa 18 pisteeseen, ennen toisena olevia, Ferrarin Michael Schumacheria ja Hondan Jenson Buttonia. Tällä kaksikolla on koossa 11 pistettä. Fisichella on neljäntenä 10 pisteellä.
Siinä missä Renault sai hyvän syyn pieneen juhlaan kisan jälkeen varikolla niin McLarenin pilttuussa ilmeet olivat vakavia. Kimi Räikkösen kilpailu kerkesi vanhenemaan vain runsaan kilometrin verran, kun Red Bullin Christian Klien törmäsi suomalaisen auton perään. Törmäyksessä McLarenin oikean takapyörän ripustukset hajosivat ja Räikkönen ajautui ohjauskelvottomalla autolla hiekkaesteen yli päin rengasvallia.
On vaikea sulattaa kaikkia niitä vastoinkäymisiä joiden kohteeksi Räikkönen niin usein joutuu. Jos oli Bahrainin avausviikonloppuna masentavaa katsella kun aika-ajon ensimmäisessä jaksossa vetoakselin hajoamisen seurauksena Kimin autosta tuli romuläjä, niin tämän Malesian vastoinkäymisen jälkeen mieli oli vieläkin apeampi. Malesiassa häneltä vietiin mahdollisuus kilpailun jatkamiseen ennen kuin se oli edes kunnolla alkanut.
Ja kun jälkikäteen tarkastelee kilpailun tulosluetteloa, on lähes pommin varmaa, että Räikkönen olisi pystynyt tappelemaan jopa kilpailun voitosta. Sitä on kuitenkin turha surra. Vaikeaksi tämän sulattamisen tekee se tosiasia, että hallitseva maailmanmestari, Alonso, on onnistunut repimään kahdessa ensimmäisessä osakilpailussa Kimiin nähden jo 12 pisteen johdon. Se ei ehkä vielä näytä kovin suurelta, mutta jos Alonso ja Renault jatkavat samanlaisella tasolla tulevissakin kilpailuissa niin Räikkönen joutuu jälleen kerran vaikeaan takaa-ajajan rooliin.
