Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Miksei Rosberg säästänyt bensaa turva-auton aikana?

Nico Rosberg.
Nico Rosberg.
Julkaistu 29.08.2011 07:28
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

Nico Rosberg kärsi polttoaineen käymisestä vähiin Belgian GP:n loppukierroksilla, vaikka kisan aikana koettiin turva-autojakso, joka normaalia hitaamman vauhdin takia yleensä johtaa polttoaineen säästymiseen.

Mercedeksen tallipäällikkö Ross Brawn kuitenkin selitti kisan jälkeen, ettei polttoaineen säästäminen turva-autotilanteessa kannata nykyään.

- Nico ajoi kahden pysähdyksen taktiikalla, ja vaikka renkaiden suorituskyvyn suhteen oltiin välillä aika rajoilla, ajoi hän erinomaisen kisan sijoittuen kuudenneksi. Loppua kohden me käskimme häntä säästämään polttoainetta. Vaikka meillä oli turva-autojakso, ei sitä nykysäännöillä käytetä bensan säästämiseen, koska kaikki säästynyt polttoaine on vain lisäpainoa, jota kannetaan mukana loppukisan ajan, ja siinä vaiheessa hänen polttoaineen kulutuksensa oli tavoitteen mukaista, Brawn kertoi.

Brawnin mukaan polttoaineen säästäminen ei kuitenkaan maksanut Rosbergille niin merkittävästi aikaa, että olisi aiheuttanut tallikaveri Michael Schumacherin loppukierroksilla tekemän ohituksen.

- Ratkaiseva tekijä oli se, että Michael ajoi lopussa pehmeillä renkailla, kun taas Nico oli keskikovilla renkailla, jotka olivat noin sekunnin per kierros hitaampia, Brawn selitti Schumin ohitukseen vaikuttaneen tekijän.

Rosberg nousi mahtavan ensimmäisen kierroksen ansiosta hetkeksi kisan kärkeen.

- Oli jälleen mukava muistaa, miltä tuntuu olla kärjessä, Brawn kiitteli Nicon alkua.

Rosberg nousee startissa kärkeen, katso video Katsomo.fistä:

Sumo video id

Lisää aiheesta:

F1-kuskien suosikkikisalle miljoonatappiotTOP 10: F1-varikoiden kuumimmat varikkotytötPaljastus onnettomuudesta: Hamilton saattoi olla tajutonBerger haukkui Mersun tallimääräyksenWebber huikeasta ohituksestaan: Pidättelin hengitystäniHamiltonille tiukka puolustuspuhe
Belgia 2011

Tuoreimmat aiheesta

Belgia 2011
  • 24.11.201113:59
    Belgia 2011

    F1-kuskien suosikkikisalle miljoonatappiot

  • 04.11.201112:23
    Italia 2011

    TOP 10: F1-varikoiden kuumimmat varikkotytöt

  • 09.09.201112:20
    Belgia 2011

    Paljastus onnettomuudesta: Hamilton saattoi olla tajuton

  • 01.09.201114:38
    Nico Rosberg

    Berger haukkui Mersun tallimääräyksen

  • 30.08.201110:08
    Belgia 2011

    Webber huikeasta ohituksestaan: Pidättelin hengitystäni