Entinen F1-kuljettaja Mika Salo sai elämänsä tilaisuuden, kun Ferrari palkkasi miehen tuuraamaan Michael Schumacheria saksalaismestarin loukkaannuttua. Elettiin vuotta 1999, ja Salo sai kuusi kilpailua aikaa näyttää vauhtinsa. Rooliksi muodostui Eddie Irvinen auttaminen mestaruustaistelussa.
Salo asettui Ferrarin ratin taakse hankalassa tilanteessa. Mestaruudesta Mika Häkkisen kanssa kamppaillut Schumacher oli sivussa, joten tallin odotukset kohdistuivat Schumacherin kakkoskuskiin Eddie Irvineen.
Irvine oli jäänyt sarjaa johtaneesta Häkkisestä 14 pisteen päähän, kun kautta oli jäljellä kahdeksan osakilpailua. F1-podcastissa Beyond the Gridissä Salolta kysyttiin, minkälainen tunnelma Ferrarilla oli hänen aloittaessaan tallissa. Tallin selkeä hallitsija Schumacher oli sivussa ja ikuinen kakkonen Irvine oli yllättäen noussut mestaruustaisteluun.
Tuntuiko Salosta siltä, että talli todella halusi Irvinen mestariksi? Salon mukaan hänen roolinsa tehtiin selväksi heti aluksi.
– Siitä puhuttiin heti ensimmäisenä Jeanin (tallipäällikkö Jean Todt) kanssa, että olen siellä auttaakseni Eddietä voittamaan mestaruuden ja tiimiä voittamaan valmistajien mestaruuden. Jos tilanne vaati, minun piti auttaa, Salo sanoo podcastissa.


