Max Verstappen tiesi Monacon GP:n kärkipaikalla ajaessaan, että hänen voittotaistelunsa tulee kariutumaan toiseen pakolliseen varikkokäyntiin.
Monacon ahtaalla katuradalla kokeiltiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa elävöittää kisaa kahdella pakollisella varikkopysähdyksellä.
Tämä ei kuitenkaan tuonut kärjen osalta kiristyksiä kisaamiseen tai uusia taktisia vaihtoehtoja, mutta vastapainoksi taaempana ryhmässä kuskit alkoivat hidastaa tarkoituksella letkaa saadakseen tallikavereilleen riittävästi aikaa varikkokäynnin hoitamiseen.
Lue myös: F1-sarjan mullistava kokeilu johti häijyyn ilmiöön: "Manipulaatiota"
Red Bull -kuski Max Verstappen olisi helposti päässyt maaliin yhdellä stopilla ja yli 50 kierrosta vanhoilla mediumrenkailla, mutta hän joutui väistymään kärkikolmikon tieltä säännön täyttämiseksi.
Maaliin tultiin kärkinelikon osalta samassa järjestyksessä, jossa oli matkaan lähdettykin. Kisan voitti McLarenin Lando Norris.
– Erittäin kiinnostavaa. Olin joka kierroksen penkkini reunalla. Se oli fantastista, Verstappen lateli sarkastisena.
